|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (04.03.2023)
Studijní zátež: přímá výuka: 8 hodin plnění úkolů: 15 hodin samostudium: 27 hodin moodle podpora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5719 klíč z zápisu získají studující v rámci přímé výuky |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Povinná literatura: GORDON, T. Škola bez poražených. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5. HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0221-9. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ, N., KARGEROVÁ, J. a kol. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2015. ISBN 978-80-7290-832-5. TOMKOVÁ, A. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze, v tisku.
Doporučená literatura: KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2010. ISBN 80-901873-7-4. KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, J., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd.2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0220-2. LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ, T., MAJERČÍKOVÁ, J. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství: Příspěvek k autoregulaci profesního učení a seberozvoje. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014. ISBN 978-80-7454-465-1. PÍŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8. ROSENBERG, M. B. Nenásilná komunikace. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0530-2. TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In KOŠŤÁLOVÁ, H. a kol. Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer, 2005 s.1 - 11. ISBN 80-86897-00-1. BÁRTOVÁ, Z. Jak zvládnout stres za katedrou. Praha: Computer Media, 2011. ISBN 978-80-7402-110-7. ALDORTOVÁ, N. Vychováváme děti a rosteme s nimi. Praha: Práh, 2010.ISBN: 978-80-72522-87-3-. KNOBLAUCH, J. Cíle v pracovním i v osobním životě. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0346-9. KUNEŠ, D. Sebepoznání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-541-7. TOMKOVÁ, A. Portfolio v pregraduální přípravě učitelů primární školy. In SPILKOVÁ, V. a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004, s. 180-190. ISBN 80-7315-081-6. |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (29.01.2023)
metody osobnostního a sociálního rozvoje, reflexe, diskuse, analýza materiálů, práce s literaturou |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (29.01.2023)
The teaching of the subject includes the topics: 1. Reflection and self-reflection of the student's/prospective teacher's journey so far, strengths and weaknesses, personal and professional development plan 2. Teaching portfolio as a tool for teacher training and further professional development and preparation for CPD 3. Communication of a teacher in a challenging pedagogical situation with students, parents and colleagues 4. Psychohygiene of the student and teacher, preparation for coping with a challenging situation in the context of studies, prevention and intervention of teacher burnout syndrome |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (29.01.2023)
účast nejméně na jednom bloku přímé výuky splnění dílčích úkolů z obou témat kurzu ve stanovených termínech |