|
|
|
||
The aim of the seminar is to master the process of planning the Backward design, to achieve coherence in the care of reading development in the teaching unit, to build work with the text according to the E - U - R learning model (Evocation, Realization of. Meaning, Reflection), to apply already acquired knowledge about the main idea and didactic potential of the text. Students learn to choose a text suitable for teaching in a lesson or block of lessons, continuously under the guidance they work on their own preparation for the literary education unit, which works with the text according to the constructivist learning model.
At the end of the semester, they write a summary reflection on their progress and needs in LV planning.
Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (16.02.2022)
|
|
||
Vyčíslení studijní zátěže: 8 hod přímá výuka 30 hod samostudium studijních materiálů 24 hod zpracování závěrečné práce a příprava na zápočet Celkem 62 hodin Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (16.02.2022)
|
|
||
Aktivní a úplná přítomnost v semináři. Zpracování vlastní přípravy pro učební jednotku literární výchovy. Studium určených odborných článků se záznamem podle předepsaného modelu. Sdílení poznatků o vývoji své přípravy i o textech ve skupině (písemně i ústně). Spisovné a kultivované vyjadřování písemné i ústní. Last update: Neumann Lukáš, Mgr., Ph.D. (29.09.2020)
|
|
||
ALTMANOVÁ, J. A KOL.: Čtenářská gramotnost ve výuce. Metodická příručka. Praha, NÚV 2011, dostupné z http://www.nuv.cz/uploads/Publikace/vup/ctenarskagramotnost_final.pdf HAUSENBLAS, O. Čtení prožitkové a čtení věcné. In: Nápadník menteeho. Projekt Spirála, CZ.1.07/1.3.00/48.0046.. Nový Jičín, KVIC 2015, s. 7-10. ISBN 978-80-87744-11-6. Dostupné z: http://share.kvic.cz/Documents/Mentee_CD.pdf HAUSENBLAS, O. Čeština doopravdy. Návrh didaktického pojetí výuky vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na 1. stupni ZŠ. Nákladem vlastním 2015. ISBN: 978-80-260-8165-4 HAUSENBLAS, O., ŠLAPAL, M., ZMRZLÍK, M. Nápadník menteeho. Nový Jičín: KVIC, 2015. [online] [cit. 2015-29-09]. Dostupné z www: <http://share.kvic.cz/Documents/Mentee_CD.pdf>. KOŠŤÁLOVÁ, H. Čteme si a přemýšlíme o tom nahlas. Kritické listy 6, dostupné z http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty6_ctemesinahlas HAUSENBLAS, O.: Velké myšlenky ve výuce literatury na ZŠ a SŠ. Kritické listy 24, dostupné z http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty240_velkemyslenky KOL. Gramotnosti ve vzdělávání. Praha, VÚP 2010 KOL. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín, KVIC 2012, dostupné z http://www.kvic.cz/aktualita/2370/Metodika_rozvoje_ctenarstvi_a_ctenarske_gramotnosti MOCNÁ, D., PETERKA, J. a kol. Encyklopedie literárních žánrů. Praha, Litomyšl: Paseka 2004. PETERKA, J. Teorie literatury pro učitele. Mercury Music & Entertainment: Úvaly, 2007.
Portály zabývající se čtením a čtenářskou gramotností a zásadní školské dokumenty: International Literacy Asociation. [online] [cit. 2009-18-09]. Dostupné z www: http://www.reading.org. Kritické listy. Čtvrtletník pro kritické myšlení ve školách.Vydává Kritické myšleni, o.s. ISSN 1214-5823. Vybrané příspěvky jsou dostupné online z www: <http://www.kritickemysleni.cz/klisty_archiv.php>
Studijní opory: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=5822 Last update: Neumann Lukáš, Mgr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
1. Plánování přípravy pozpátku 2. Třífázový model učení E - U - R (před - při - po) 3. Nosné myšlenky 4. Didaktický potenciál textu 5. Rozvoj čtenářství na ZŠ 6. Reflexe svého pokroku a potřeb v plánování LV Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (16.02.2022)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=5822 Last update: Neumann Lukáš, Mgr., Ph.D. (30.09.2020)
|