SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Creative Workshop II: Composition Analysis - OKMN0H222B
Title: Tvůrčí dílna II: rozbor skladeb
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Guarantor: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D.
Incompatibility : OKMN0H202B
Pre-requisite : OKMN0H214B, OKMN0N204B, OKMN0T201B, OKMN0V203B
Annotation -
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (22.09.2019)
The aim of the subject if to master the knowledge and skills in the area of a comprehensive analysis and analytical interpretation considering the methodological usage of this skill in pedagogical practice. The preparation of students for the final state exam regarding the requirements for the analysis of the given pieces.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (08.05.2019)

Cíl předmětu spočívá v osvojení znalostí a dovedností v oblasti komplexní analýzy skladeb a analytické interpretace s ohledem na didaktické uplatnění této dovednosti v pedagogické praxi.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (08.05.2019)

Povinná literatura:

KULKA, J. aj. Komplexní analýza uměleckého díla. Praha: SPN, 1988. 93 s.

Doporučená literatura:

HONS, M. Hudební analýza. Vyd. 1. Praha: Togga, 2010, 309 s. ISBN 978-80-87258-28-6.

HURNÍK, I.; JŮZL, M.; NAVRÁTIL, M. O analýze hudebních skladeb z hlediska potřeb všeobecné hudební výchovy a popularizace. Hudební rozhledy, 1972, roč. XXV, č. 1, s. 26–36.

JIRÁNEK, J. Úvod do historie hudební analýzy a teorie sémantické hudební analýzy. Praha: SPN, 1991. 55 s.

TICHÝ, V. Hudební analýza jako stimul a nástroj rozvoje kreativity. In: Olomoucké jarní muzikologické konference, Olomouc: Univerzita Palackého - Pedagogická fakulta, 2000, s. 13–18. ISBN 80-244-0181-9.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (18.02.2024)

2 kredity/60 hod.: 8 hod. přímé výuky, 40 hodin výuka e-leagningem, 12 hod. příprava komplexní analýzy vybraného díla s prezentací

 

Příprava studentů z hlediska požadavků analýzy zadaných skladeb k SZZ.

1. Hlavní principy komplexní analýzy hudebního díla.

2. Komplexní analýza – J. S. Bach: Orchestrální suita h moll, Rondo.

3. Komplexní analýza – W. A. Mozart: Malá noční hudba, 1. věta.

4. Komplexní analýza – N. Rimskij-Kosrsakov: Let čmeláka.

5. Komplexní analýza – C. Saint-Säens: Karneval zvířat. 

6. Komplexní analýza – B. Smetana: Prodaná nevěsta. Pochod komediantů.

7. Komplexní analýza – A. Dvořák: Romantické kusy pro housle a klavír.

8. Komplexní analýza – J. Suk: Sousedská.

9. Komplexní analýza – L. Janáček: Lašské tance. Pilky.

10. Komplexní analýza – B. Martinů: Otvírání studánek.

11. Komplexní analýza – B. Britten: Simple Symphony, 2. věta,

12. Komplexní analýza skladby II (dle vlastního výběru) určené dětskému interpretovi nebo posluchači.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (08.05.2019)

Komplexní analýza skladby dle vlastního výběru a její následná prezentace v průběhu seminární výuky.

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (08.05.2019)

E-learning: MOODLE pro výuku 1

Název kurzu: Tvůrčí dílna: rozbor skladeb

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html