|
|
|
||
The course has the same aims as Mathematics Education 1 and 2 and is their direct continuation. In the contents listed below, attention will be paid to the didactic reconstruction of the curriculum, student problems, teaching practices, methodical recommendations and re-education of pupils' formal knowledge: Goniometry and trigonometry, Data handling and statistics, Combinatorics and probability, Functions. Specific attention will be paid to the problem of pupils with special educational needs in mathematics, including pupils with a talent for mathematics, and to the tasks graded in difficulty in teaching and assessment.
Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
Studující Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||||||||||||||||||||
Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
Aktivní účast v kurzu (docházka). Plnění úkolů v Moodle. Ve zkouškovém období písemný test z probraných pojmů s ústní rozpravou. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. Časopisy pro učitele matematiky (Učitel matematiky, Matematika-fyzika-informatika). Sborníky z konferencí pro učitele matematiky (např. Dva dny s didaktikou matematiky, Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let, Setkání učitelů všech typů a stupňů škol, Ani jeden matematický talent nazmar). Ročenky Matematické olympiády a Matematického klokana BLAŽKOVÁ, R. Specifické vývojové poruchy učení a možnosti podpory žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice. In Podíl učitele matematiky na tvorbě ŠVP. Materiály k projektu ESF. 1. vyd. Praha : JČMF, 2006. s. 1-31. CD ROM, ISBN 80-7015-097-1. ISBN 80-7015-085-8. BLAŽKOVÁ, R. a kol. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-89-3 POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-326-9 Další doporučená literatura bude doporučována průběžně přes Moodle. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
Výuka goniometrie a trigonometrie Práce s daty a statistika Kombinatorika a pravděpodobnost Pokročilé funkce Žáci se specifickými poruchami učení v matematice Žáci talentovaní v matematice Výuka na střední odborné škole. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
Kurz v Moodle, stejný jako pro předmět Didaktika matematiky 1 a Didaktika matematiky 2. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
Výsledky učení jsou vztahovány ke Kompetenčnímu rámci absolventa a absolventy učitelství - matematika, verze červen 2025 (KRAUM) a obecnému kompetenčnímu rámci z roku 2023. Jedná se zejména o kompetenci 1.2 "Didakticky zprostředkuji obsah vyučovaných oborů žákům a žákyním v souladu s jejich vzdělávacími potřebami". Číslo za daným výsledkem odpovídá číslu příslušného bodu kompetence, kam daný výsledek zejména zapadá. Obsahová složka (goniometrie a trigonometrie, práce s daty a statistika, kombinatorika a pravděpodobnost) Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|