|
|
|
||
Students as volunteers (i.e. the work is not financially remunerated) support at least one pupil (group of pupils) in the form of tutoring, babysitting, provision of leisure activities, mutually beneficial volunteering within the community, etc. (OSPOD, non-profit organizations, aid schools, foster families...). The target group of beneficiaries of volunteer activities are mainly (but not exclusively) disadvantaged primary and secondary school students (for example, from socio-economically disadvantaged backgrounds, with special educational needs, war refugees, etc.). Children/pupils can take turns during the implementation of volunteer assistance. Students carry out volunteer activities according to their current activities and possibilities. If he does not have the opportunity to arrange support for a specific student himself, he can contact the teacher of the subject or obtain information or contact the workplace during the introductory reflective seminar. In the subject, students share and reflect on their experiences with volunteer activities - reflection is both individual and group.
Last update: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (05.01.2024)
|
|
||
Studenti rozvíjí své kompetence v oblasti individuální nebo skupinové podpory dětí/žáků na všech typech základních, příp. středních škol, event. dětí předškolního věku. Studenti navrhnou, v jaké oblasti bude jejich dobrovolnická činnost probíhat a co k její realizaci budou potřebovat, následně ji realizují. Poté studenti reflektují své zkušenosti dle otázek zadané šablony jak písemně (formou eseje), tak ústně na setkání v menších skupinách s vyučujícím předmětu. Last update: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (05.01.2024)
|
|
||
Předmět je tvořen 12 hodinami reflektivního semináře, konaného na fakultě, či v online prostředí, a 24 hodinami přímé dobrovolnické činnosti (např. doučování). Pro reflektivní seminář student odevzdává zpracované úkoly dle instrukcí vyučujícího. Reflektivní seminář je organizován ve formě vstupního semináře (2 hodiny), průběžných konzultací s vyučujícím (6 hodin) a výstupního semináře – závěrečné reflexe (4 hodiny). Last update: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (05.01.2024)
|
|
||
Last update: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
Last update: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (05.01.2024)
|
|
||
Last update: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
Student: výstižně popíše svou dobrovolnickou činnost a doloží ji svým deníkem; formuluje nezdary a výzvy, s nimiž se během své dobrovolnické činnosti potýkal; pojmenuje své úspěchy - co se mu během dobrovolnické činnosti (po)dařilo (jemu i beneficientům); reflektuje svou zkušenosti z dobrovolnické činnosti; zhodnotí svou zkušenost z dobrovolnické činnosti pro svůj profesní rozvoj. Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|