|
|
|
||
The aim of the subject is to get acquainted with the school environment, the content of the work of teachers and teaching assistants in heterogenous classes within the framework of joint education. An integral part of this goal is the systematic support and development of student competencies in the field of individualized, differentiated and inclusive teaching in the primary and secondary school environment. Teaching assistantship creates a space for a mentoring type of collaboration between experienced and future teachers. An important goal is also the development of the student's reflective and self-reflective skills.
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Studující se seznamují se školním prostředím, obsahem práce učitele a asistenta pedagoga v hererogenních třídách v rámci společného vzdělávání. Předmět systematicky podporuje a rozvojí kompetencí studujících v oblasti individualizované, diferencované a inkluzivní výuky v prostředí základní a střední školy. Zaměřuje se na rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studujících. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · seminář 12 hodin · praxe 24 hodin Příprava: · zpracování úkolů a práce se studijními materiály 14 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 10 hodin celkem Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
FELCMANOVÁ, L. a kol. Metodika ke Katalogu podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 126 s. ISBN 978-80-244-4672-1. HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009 ISBN 978-80-247-3070-7. KOL.AUTORŮ. Katalog podpůrných opatření, Obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 160 s. ISBN 978-80-244-4654-7. KARGEROVÁ, J., STARA, J. a kol. Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění: první stupeň ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ, N. & KARGEROVÁ, J. et al. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: Retida spol. 2015. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Studenti získají možnost poznávat různé typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě – např. žáky se spec. vývojovými poruchami učení, s ADHD, žáky ze znevýhodněného sociálního prostředí, žáky nadané, žáky-cizince apod. Student se účastní úvodního informačního semináře a závěrečného reflektivního semináře na fakultě. Pravidelně pracuje po celý semestr podle pokynů učitele, podle jeho pokynů také prezentuje výstupy z praxe ve studijní skupině na fakultě - tj. průběh a výsledky svých aktivit v rámci asistentské práce. Pro zápočet předkládá portfolio zpracovaných úkolů v rámci asistentské praxe. Po celý semestr využívá elektronickou podporu studie v Moodle, kam odevzdává zadané úkoly. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Student pracuje s el. podporou studia v moodle. Pro zápočet předkládá portfolio zpracovaných úkolů v rámci asistentské praxe. Podmínkou zakončení předmětu je doložená asistentská činnost na základní nebo střední škole, všechny požadované úkoly odevzdané v moodle, osobní účast spojená s prezentací výstupu praxe v reflektivním semináři. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Studující identifikuje různé typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě objasní systém společného vzdělávání, podporu žáků se SVP, roli asistenta pedagoga plní praktické úkoly s využitím metodických podkladů zaznamená výsledky pozorování ve třídách do záznamových archů a reflektují svá zjištění charakterizuje úlohu asistenta pedagoga ve společném vzdělávání na podkladě vlastních zkušeností shromáždí všechny vypracované podklady do podoby portfolia prezentuje výstupy praxe s využitím portfolia zpracovaných úkolů Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|