SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Practice of Education towards Healthwith Reflection - OKBY4P042A
Title: Oborová praxe z výchovy ke zdraví s reflexí
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
PhDr. Alena Thorovská
Teacher(s): Mgr. Petr Mácha
Pre-requisite : OKBY4P012A, OKBY4P023A
Is pre-requisite for: OKBY4P053C, OKBY4P062B
Annotation - Czech
Z odborného hlediska předmět navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Má charakter odborný, motivační a socializační. Studenti se seznamují ve vybraných školách, školských a dalších zařízení s podporou zdraví.
Last update: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
Aim of the course -

The aim of the subject is to deepen the competences of students in the bachelor's study of the field of health education with a strong motivational emphasis on professions in which graduates of this study can apply. The student demonstrates knowledge of the implementation of health education in the curriculum, analyzes the teaching unit from the point of view of health education, plans, implements and reflects on a micro-exercise in teaching.

Last update: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
Literature - Czech

avlínová, M., kopřiva, P., & a kol. (2011). Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál.

Kaplánek, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.

Kopřiva, K. (2013). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.

Matoušek, O. a kol. (2014). Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál.

Nejedlá, M, a kol. (2015). Škola podporující zdraví. Univerzita Karlova, 1.lékařská fakulta Klinika adiktologie.

Úlehla, I. (2005). Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství.

Vodáčková, D. a kol. (2012). Krizová intervence. Praha: Portál.

https://www.podporainkluze.cz

Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
Syllabus - Czech

Přehled výukových témat:

Komunitní programy podpory zdraví

1. Aktivity ve volnočasových zařízeních, školních klubech, komunitních centrech, rodinných a mateřských centrech, pro utváření zdravotní gramotnosti.
2. Návštěva školských zařízeních 
3. Implementace výchovy ke zdraví a bezpečí.
4. Spolupráce školy a dalších subjektů při řešení syndromu rizikového chování.
5. Reflexe praxe.

Last update: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
Learning outcomes - Czech

Studující

- uvede příklady implementace výchovy ke zdraví v kurikulu, vhodně použije základní terminologii

- uvede příklady rizik ohrožujících pohodu a zdraví ve škole, navrhne příklady preventivních opatření

- analyzuje vybranou výukovou jednotku z hlediska podpory zdraví

- analyzuje a s oporou o argumenty diskutuje vybranou strategii podpory zdraví z pohledu školy či školského zařízení

- uvede příklady spolupráce školy a dalších subjektů v oblasti podpory zdraví a zhodnotí jejich význam

- naplánuje a realizuje mikrovýstup ve výuce v oblasti výchovy ke zdraví, navrhne alterace

Last update: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html