|
|
|
||
Z odborného hlediska předmět navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Má charakter odborný, motivační a socializační. Studenti se seznamují ve vybraných školách, školských a dalších zařízení s podporou zdraví. Last update: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
|
|
||
The aim of the subject is to deepen the competences of students in the bachelor's study of the field of health education with a strong motivational emphasis on professions in which graduates of this study can apply. The student demonstrates knowledge of the implementation of health education in the curriculum, analyzes the teaching unit from the point of view of health education, plans, implements and reflects on a micro-exercise in teaching. Last update: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
|
|
||
avlínová, M., kopřiva, P., & a kol. (2011). Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál. Kaplánek, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál. Kopřiva, K. (2013). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál. Matoušek, O. a kol. (2014). Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál. Nejedlá, M, a kol. (2015). Škola podporující zdraví. Univerzita Karlova, 1.lékařská fakulta Klinika adiktologie. Úlehla, I. (2005). Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství. Vodáčková, D. a kol. (2012). Krizová intervence. Praha: Portál. https://www.podporainkluze.cz Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Přehled výukových témat: Komunitní programy podpory zdraví 1. Aktivity ve volnočasových zařízeních, školních klubech, komunitních centrech, rodinných a mateřských centrech, pro utváření zdravotní gramotnosti. Last update: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
|
|
||
Studující - uvede příklady implementace výchovy ke zdraví v kurikulu, vhodně použije základní terminologii - uvede příklady rizik ohrožujících pohodu a zdraví ve škole, navrhne příklady preventivních opatření - analyzuje vybranou výukovou jednotku z hlediska podpory zdraví - analyzuje a s oporou o argumenty diskutuje vybranou strategii podpory zdraví z pohledu školy či školského zařízení - uvede příklady spolupráce školy a dalších subjektů v oblasti podpory zdraví a zhodnotí jejich význam - naplánuje a realizuje mikrovýstup ve výuce v oblasti výchovy ke zdraví, navrhne alterace Last update: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
|