|
|
|
||
Within the course, students acquire the theoretical knowledge and practical skills necessary for the preparation and actual elaboration of the bachelor thesis. They will get acquainted with different approaches to the preparation of a professional text. They will gain an overview of basic research methods and the ability to work with them.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (15.01.2023)
|
|
||
The aim of the course is to prepare the students for the processing of the bachelor's thesis.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
Disman, M. (2011). Jak se vyrábí sociologický znalost: příručka pro uživatele. Praha: Karolinum. FRANCÍREK, F. (2013). Bakalářská práce - Co, jak a proč připravit, zpracovat, napsat a zhodnotit (obhájit). 2.vyd. Praha: Ingenio et Arti. GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. Hasmanová Marhánková, J.; Hrešanová, E. První krok na sociologické stezce. Západočeská universita, 2011. 251 s. ISBN 9788070439500. Kohnová, J. (2014). Metodika psaní závěrečné práce. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. MIOVSKÝ, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Garda, 2006. ŠAFAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. PORTÁL, 2014. 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6 ŠIROKÝ, J. (2011). Tvoříme a publikujeme odborné texty. Nakladatelství CPress, Bibliografické odkazy citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197) Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (28.12.2022)
|
|
||
Individual work by the student accompanied by consultation of chosen procedures with the teaching subject and classmates in Moodle discussion forums and seminars.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
The requirements are based on the expectation that the student has already thought the topic of his/her bachelor's thesis, including the research part. Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (13.12.2024)
|
|
||
1. Characteristics of basic types of educational research. Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (25.01.2023)
|
|
||
Student bude mít přehled o metodologických přístupech k výzkumu, včetně kvalitativních a kvantitativních metod, a bude schopen je aplikovat na téma bakalářské práce. Student bude znát strukturu a formální požadavky bakalářské práce, včetně citací. Student bude schopen formulovat výzkumné otázky a cíle práce. Student bude schopen efektivně vyhledávat vědecké články, knihy a další relevantní zdroje a kriticky je analyzovat. Student bude mít přehled o metodologických přístupech v oblasti pedagogických věd, včetně kvalitativních a kvantitativních metod, a bude schopen je aplikovat na téma diplomové práce. Student bude rozumět důležitosti teoretického rámce a jeho vztahu k metodologii a výzkumným nástrojům používaným v bakalářské práci. Student bude umět vypracovat a formulovat výzkumnou otázku a stanovit hypotézy pro svou diplomovou práci. Student bude schopen provést literární rešerši. Student bude umět aplikovat zásady správného citování (ČSN ISO 690: 2022) při práci s literaturou a vytvořit správně citovanou bibliografii. Student bude schopen aplikovat vhodné metodologické přístupy pro analýzu dat v souladu s cíli bakalářské práce. Student bude schopen napsat jasně strukturovaný text, který odpovídá akademickým a formálním požadavkům. Student bude schopen analyzovat a interpretovat výsledky výzkumu a vyvodit závěry na základě získaných výsledků. Student bude rozumět etickým zásadám výzkumu, včetně ochrany osobních údajů, informovaného souhlasu a zajištění integrity výzkumného procesu. Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (25.01.2025)
|
|
||
Student nadefinuje a sepíše název, cíle, metody a základní myšlenky své bakalářské práce a popíše proč by práce mohla být přínosná pro pedagogickou praxi (termín odevzdání prvního bodu je do 2.3. 2024, tento úkol bude probírán na 1. semináři ) Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (23.01.2024)
|