|
|
|
||
The internship will be focused on reflecting on one's own pedagogical activity in a familiar environment, while also allowing familiarization with different workplaces and their specifics. It will also include familiarization with workplace management and the processing of mandatory documentation and agendas for these facilities. Students will become familiar with educational practice in leisure facilities and verify their ability to apply the acquired theoretical knowledge in the analysis of hosted activities and their own practical experience.
Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
The student will compare his observations from the educator's different workplaces. He reflects his observations on the worksheet and analyzes the management of the interest activity program according to the criteria. Formulates goals and methods of leisure activity in preparation for working with a group. He reflects his own pedagogical experience. Formulates questions for a reflective interview between the student and the visitor over the pedagogical diary (written analysis on the worksheet).
Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Předmět má 9kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 270 hodinám. Přímá praxe 36 hodin a příprava 44 hodin, samostudium literatury (za celý semestr) 40 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 40 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 60 hodin. Seminární práce 50 hodin. Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (16.10.2023)
|
|
||
Legislativa a oficiální dokumenty pro práci s dětmi v době mimo vyučování v jednotlivých typech a zařízeních. Čapek, R. (2001). Pedagogická praxe pro studenty. Od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus. Čapek, R. (2002). Pedagogická praxe pro studenty. Alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky. Hradec Králové: Gaudeamus. Kepka, J. (2007). Pedagogická praxe. Plzeň: Západočeská univerzita. Nelešovská, A., Svobodová, J. (2000). Pedagogická praxe. Praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého. Podlahová, L. (1998). Pedagogická praxe. Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (23.01.2020)
|
|
||
Aktivní účast na praxích - nelze nahradit samostudiem. Deník praxe dle zadání jako podklad pro hodnocení. V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce. On-line výuka v ZOOM, aktuální komunikace a materiály v MOODLe tohoto předmětu včetně odkazů a přístupu na on-line setkání v ZOOM. Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (16.10.2023)
|
|
||
Familiarization with the different workplaces of educators and their specifics. Keeping a pedagogical diary with records of observations on the worksheet and analyzes of the management of the interest activity program. Keeping a pedagogical diary with the contents of the student's preparations for working with a group. Preparation for the joint reflection of the student and resident (written analysis on a worksheet). Reflecting on one's own pedagogical activity in a familiar environment. Evaluation of the pedagogical diary together with the authorized head of practice.
Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8987 Heslo pro hosty: akredkpg19 Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (23.01.2020)
|