|
|
|
||
The course is focused on the management of the pedagogical process, ie the fundamental activities of school leaders and follows the course MPP I. Attention is focused on the future, scenarios of the school of the future, implementation of digital competence, AI, the pedagogical process at the time of digitization and the necessary skills for effective change management.
Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je připravit studující na efektivní řízení pedagogických procesů v kontextu současných a budoucích výzev vzdělávacího prostředí. Studující získají kompetence pro implementaci digitálních nástrojů, AI a virtuálního co-teachingu do školní praxe, a rozvinou dovednosti nezbytné pro plánování a řízení změn ve školách. Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů. Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Splnění všech distančních aktivit a online testů · Test ke scénářům školy budoucnosti · Test ke kritériím ČŠI · Test k tučňákům · Test ke změně dle J.Kottera · Test k dalším modelům změny · Výstup ze skupinové práce výběr změny (ve složce) · Výstup ze skupinové práce k předjímání reakcí lidí (ve složce) · Výstup ze skupinové práce ke scénáři změny (ve složce) Všechny výstupy – obrázky, printscreen, link apod. nutno rovněž vložit do padletu v horní liště v MS Teams pod svoje jméno do termínu zkoušky
Zkouška ve zkouškovém období dle harmonogramu ak.roku: Skupinová online prezentace řízení změny. Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: KOTTER, John P., 2015. Vedení procesu změny: osm kroků úspěšné transformace podniku v turbulentní ekonomice. 2., aktualizované vydání. Přeložil Hana ŠKAPOVÁ, přeložil Michal ČAKRT. Praha: Management Press. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-726-1314-4. KOTTER, John P. a Holger RATHGEBER, 2008. Náš ledovec se rozpouští: připravte se na změnu a úspěch za jakýchkoliv podmínek. Praha: Pragma. ISBN 9788073491000. SVOBODOVÁ, Zuzana, 2021. Řízení pedagogického procesu II. Online. Praha: Pedagogická Fakulta UK. ISBN 978-80-7603-304-7. Dostupné z: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/rizeni-pedagogickeho-procesu-ii TROJANOVÁ, Irena a Václav TROJAN, 2016. Příběh změny. Bratislava: Raabe. ISBN 978-80-8140-237-1. zákonná úprava činnosti České školní inspekce v zákoně č. 561/2004 Sb. výstupy činnosti České školní inspekce dostupné na webu csicr.cz pravomoci ředitele a zřizovatele při státní kontrole a veřejnosprávní kontrole podle zákona č. 320/2001 Sb. www.edu.cz aktuální texty RVP Doporučení pro využívání umělé inteligence na základních a středních školách: https://revize.edu.cz/ke-stazeni#ai
Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Studující identifikují klíčové trendy a scénáře vývoje školství v budoucnosti a jejich vliv na řízení pedagogického procesu. Studující navrhnou konkrétní způsoby, jak integrovat digitální kompetence do školních vzdělávacích programů. Studující popíší a aplikují možnosti využití AI v pedagogickém procesu. Studující prokáží schopnost plánovat a řídit změny v pedagogickém procesu s ohledem na moderní technologie a vzdělávací trendy. Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|