SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Management of Educational Process - OKBU1U113A
Title: Řízení pedagogického procesu II
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: winter
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (55)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Annotation -
The course is focused on the management of the pedagogical process, ie the fundamental activities of school leaders and follows the course MPP I. Attention is focused on the future, scenarios of the school of the future, implementation of digital competence, AI, the pedagogical process at the time of digitization and the necessary skills for effective change management.
Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
Aim of the course - Czech

Cílem předmětu je připravit studující na efektivní řízení pedagogických procesů v kontextu současných a budoucích výzev vzdělávacího prostředí. Studující získají kompetence pro implementaci digitálních nástrojů, AI a virtuálního co-teachingu do školní praxe, a rozvinou dovednosti nezbytné pro plánování a řízení změn ve školách.

Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
Descriptors - Czech
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů.     
Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
Course completion requirements - Czech

 

 Splnění všech distančních aktivit a online testů

·             Test ke scénářům školy budoucnosti

·             Test ke kritériím ČŠI

·             Test k tučňákům

·             Test ke změně dle J.Kottera

·             Test k dalším modelům změny

·             Výstup ze skupinové práce výběr změny (ve složce)

·             Výstup ze skupinové práce k předjímání reakcí lidí (ve složce)

·             Výstup ze skupinové práce ke scénáři změny (ve složce)

Všechny výstupy – obrázky, printscreen, link apod. nutno rovněž vložit do padletu v horní

liště v MS Teams pod svoje jméno do termínu zkoušky  

 

Zkouška ve zkouškovém období dle harmonogramu ak.roku:

Skupinová online prezentace řízení změny.

Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
Literature - Czech

Povinná literatura:

KOTTER, John P., 2015. Vedení procesu změny: osm kroků úspěšné transformace podniku v turbulentní ekonomice. 2., aktualizované vydání. Přeložil Hana ŠKAPOVÁ, přeložil Michal ČAKRT. Praha: Management Press. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-726-1314-4.

KOTTER, John P. a Holger RATHGEBER, 2008. Náš ledovec se rozpouští: připravte se na změnu a úspěch za jakýchkoliv podmínek. Praha: Pragma. ISBN 9788073491000.

SVOBODOVÁ, Zuzana, 2021. Řízení pedagogického procesu II. Online. Praha: Pedagogická Fakulta UK. ISBN 978-80-7603-304-7. Dostupné z: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/rizeni-pedagogickeho-procesu-ii

TROJANOVÁ, Irena a Václav TROJAN, 2016. Příběh změny. Bratislava: Raabe. ISBN 978-80-8140-237-1.

zákonná úprava činnosti České školní inspekce v zákoně č. 561/2004 Sb.

výstupy činnosti České školní inspekce dostupné na webu csicr.cz

pravomoci ředitele a zřizovatele při státní kontrole a veřejnosprávní kontrole podle zákona č. 320/2001 Sb.

www.edu.cz

aktuální texty RVP   

Doporučení pro využívání umělé inteligence na základních a středních školách: https://revize.edu.cz/ke-stazeni#ai

   

Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
Syllabus - Czech
  1.     Scénáře školy budoucnosti

    2.     Změny v RVP,  digitalizace a umělá inteligence

    3.     Implementace nové informatiky a digitální kompetence do pedagogického procesu a ŠVP

    4.     Řízení změny v pedagogickém procesu

    5.     Portál Kvalitní škola + přednáška ČŠI

    6.     Kvalita a hodnocení výsledků vzdělávání  

     

Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
Learning outcomes - Czech

Studující identifikují klíčové trendy a scénáře vývoje školství v budoucnosti a jejich vliv na řízení pedagogického procesu.

Studující navrhnou konkrétní způsoby, jak integrovat digitální kompetence do školních vzdělávacích programů.

Studující popíší a aplikují možnosti využití AI  v pedagogickém procesu.

Studující prokáží schopnost plánovat a řídit změny v pedagogickém procesu s ohledem na moderní technologie a vzdělávací trendy.

Last update: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html