|
|
|
||
Předmět se věnuje klíčovým tématům inkluzivní teorie i praxe. Výuka předmětu zahrnuje témata související s principy, metodami a postupy práce s žáky a s celými třídami /žákovskými skupinami ve společném vzdělávání. Studenti si osvojí související aktuální legislativní předpisy v tuzemsku, získají orientaci v zahraničních trendech a podmínkách inkluzivního vzdělávání. Budou seznámeni s katalogy podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s možnostmi jejich aplikací v praxi. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (23.04.2020)
|
|
||
Předmět má 6 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodinám. Přímá výuka: 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 68 hodin · seminární práce 38 hodin · plnění průběžných úkolů 32 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 30 hodin celkem Výuka proběhne kontaktně.V případě zavedení pandemických opatření na UK v souvislosti s COVID-19 bude probíhat v MS Teams online, doplňkově aplikace moodle. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
Zvládnutí písemného testu na min.70% ( možnost 2 oprav). Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Povinná literatura: BARTOŇOVÁ, M. a kol. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015. 363 s. ISBN 978-80-210-8093-5. HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha GradaPublishing,2009. ISBN 978-80-247- 3070-7. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6527-7 LECHTA, V., ed. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5. Doporučená literatura: NĚMEC, Z, ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ, K.,HÁJKOVÁ, V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova, 2014. ISBN 978-80-7290-712-0. SLOWÍK, J. Co je rozmanité a co je společné v inkluzivní škole z hlediska Ukazatele inkluze. Pedagogická orientace: vědecký časopis České pedagogické společnosti. Brno: Česká pedagogická společnost 1967-, 2018, 28(2), 213-234. ISSN 1211-4669. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (23.04.2020)
|
|
||
Obsahové vymezení:
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (23.04.2020)
|