|
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2022)
Předmět má 6 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodinám. Přímá výuka: 18 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 50 hodin · seminární práce 40 hodin · plnění průběžných úkolů 42 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 30 hodin celkem Výuka probíhá standardní prezenční formou. Pouze v případě mimořádných okolností (plošný zákaz prezenční výuky) by byla výuka realizována na platformě MS Teams. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)
ŠIKL R. Zrakové vnímání. Grada 2012. ISBN 978-80-247-3029-5. MORAVCOVÁ,D. Zraková terapie. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-476-4. VÍTKOVÁ, M. a kol. Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3. CORN, A.L., ERIN, J.N. FoundationsofLow Vision: Clinical and FunctionalPerspectives.Second Edition, 2010.AmericanFoundationforthe Blind.ISBN 089128883X, 9780891288831 http://www.lea-test.fi/ http://www.iazt.cz/ http://www.lowvision.org/ |
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (09.02.2022)
Obsahové vymezení: 1. Diagnózy predikující zrakové a kombinované postižení 2. Hluchoslepota 3. Rozvoj zrakového vnímání osob s kombinovaným postižením 4. Budování komunikace osob se zrakovým a kombinovaným postižením 5. Rozvoj kompenzačních smyslů osob s kombinovaným postižením, předškolní vzdělávání dětí s kombinovaným postižením 6. Rozvoj motoriky dětí se zrakovým a kombinovaným postižením, metoda aktivního učení Lilly Nielsen 7. CVI - centrální poruchy zraku: diagnostika, edukace 8. Speciálně pedagogická diagnostika dětí s KP 9. Speciálně pedagogické diagnostické metody dětí se zrakovým a kombinovaným postižením |
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (09.02.2022)
Zpracování seminárního úkolu. Absolvování ústní zkoušky. |