|
|
|
||
The aim of the course is to provide students with basic information in the field of specific learning disabilities. Attention will be paid especially to the issue of personality specifics of pupils with SPU, approaches to the education of pupils with SPU at all levels will be defined. The student will learn the terminology in the field of specific learning disabilities.
Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (16.02.2025)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: 16 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 50 hodin · seminární práce 30 hodin · plnění průběžných úkolů 24 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 30 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenční formou. Na prvním setkání budou předány a upřesněny požadavky k předmětu. Pokud bude nutné vzhledem k epidemiologické situaci přejít na formu distanční výuky, přihlášení studenti obdrží e-mailem informace týkající se platformy. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.02.2022)
|
|
||
Povinná literatura BARTOŇOVÁ, M. Specifické poruchy učení. Brno: Paido. 2018. ISBN 978-80-7315-266-6 BARTOŇOVÁ, M., PITNEROVÁ, P., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství. Texty k distančnímu vzdělávání. 1. vvd. Brno: Paido. 2013. ISBN 9788073152437. ELLIOTT, J., PLACE, M. Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie. Vyd. 1. Praha: Grada. 2002.ISBN 80-247-0182-0. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. 3. dotisk. Brno: MU. 2016. ISBN: 978-80-210-6678-6 ISBN 80-247-0182-0 POKORNÁ V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha: Portál. 2010.ISBN:978-80-7367-773 JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Dyslexie. Praha: Nakladatelství D+H. 2004.ISBN 978-80-90386-976 Doporučená literatura BARTOŇOVÁ, M. Approaches to studentswithlearningdisorders in inclusiveschoolenvironment. Brno: MU. 1. dotisk 2015. ISBN 978-80-210-7110-0 PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané dítě s dyslexií. Brno: Portál. 2011. ISBN 978-80-7367-990-3. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ. M. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy: Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2016. ISBN 978-80-7315-255-0. GILLERNOVÁ, I., KREJČOVÁ, L., Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada. 2012. ISBN 978-80-247-3472-9. Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (16.02.2025)
|
|
||
Předmět bude ukončený zkouškou. Student zpracuje seminární práci na téma zadané vyučujícícm. Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (27.01.2024)
|
|
||
Obsahové vymezení:
Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (16.02.2025)
|