|
|
|
||
The student will understand the main approaches to the humanity of man and their conditions.
Last update: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (05.10.2021)
|
|
||
Student porozumí základním dějinným podobám soběrozumění člověka. Last update: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (05.10.2021)
|
|
||
Studijní zátěž 150 hodin. V případě distanční výuky se bude pracovat prostřednictvím platformy MS Teams, bude k dispozici Moodle se studijními oporami. Last update: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Povinná: Pešková, Jaroslava a Schücková, Ladislava. Já, člověk--: jak dělat vědu o člověku dnes a zítra. 1. vyd. Praha: SPN - Státní pedagogické nakladatelství, 1991. 270 s. Učebnice a příručky pro vysoké školy. ISBN 80-04-21766-4. Platón. Faidón. Překlad František Novotný. 6., opr. vyd. Praha: OIKOYMENH, 2005. 107 s. Platónovy dialogy; sv. 8. ISBN 80-7298-158-7. Platón. Euthydémos; Menón. Překlad František Novotný. 4., opr. vyd. Praha: OIKOYMENH, 2000. 129 s. Knihovna antické tradice; sv. 2. ISBN 80-86005-56-9. Platón. Gorgias. Překlad František Novotný. 4., opr. vyd. Praha: OIKOYMENH, 2000. 129 s. Knihovna antické tradice; sv. 3. ISBN 80-7298-005-X. Doporučená: Foucault, Michel. Slova a věci. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007. v, 309 s. Eseje/studie. ISBN 978-80-251-1713-2. Hogenová, Anna. Jsme rozhovorem. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. 150 s. ISBN 978-80-7290-526-3. Levinas, Emmanuel a Petříček, Miroslav, ed. Etika a nekonečno. Překlad Věra Dvořáková a Miloš Rejchrt. 2. vyd. Praha: OIKOYMENH, 2009. 231 s. Oikúmené; sv. 18. ISBN 978-80-7298-394-0. Pelcová, Naděžda. Vzorce lidství: filosofické základy pedagogické antropologie. Vyd. 2., přeprac. a rozš., V Portálu 1. Praha: Portál, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7367-756-5. Last update: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (05.10.2021)
|
|
||
Odeslání referátu a zvládnutí přednášené problematiky. Last update: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (05.10.2021)
|
|
||
1. Člověk jako bytost ve světě (jsoucno, objekt vědy) a člověk jako vztah ke světu 2. Rozumíte rozdílu: člověk a lidství člověka? 3. Výchova a lidství 4. Člověk jako živok mající řeč (logos) 5. Člověk jako obraz Boží (imago Dei) 6. Člověk a subjekt (vědomí) 7. Člověk a vůle 8. Normalita a jinakost 9. Život a idealizace 10. Legalita a legitimita 11. Krize a kritika Last update: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (05.10.2021)
|
|
||
Zpracování referátu a předvedení zvládnutí přednášené problematiky. Last update: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (05.10.2021)
|
|
||
Studující - objasní rozdíl v pojetí člověka jako bytosti ve světě (jsoucno, objekt vědy) a člověka jako vztahu ke světu - charakterizuje základní dějinné epochy s jim adekvátním pojetím lidství člověka - uvede příklady toho, jak dějinná pojetí lidství člověka fungují i v současnosti - vysvětlí vztah mezi výchovou a pojetím člověka - vysvětlí vztah mezi legalitou a legitimitou - objasní, v čem spočívá kritičnost kritického myšlení Last update: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|