|
|
|
||
The course enables students to orientate in the topic of specific learning disorders. Specail emphasis is on specifics of education, specifics of personal development of pupils with SLD and counseling. Students will learn about approaches and interventions supporting pupils with SLD within the framework of multidisciplinary cooperation.
Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Předmět je zaměřen na vymezení vhodných přístupů vůči jedincům se specifickými poruchami učení (SPU). Definuje osobnost jedince s SPU, možnosti reedukace a metody práce s žáky se SPU. Absolvováním předmětu student získá základní povědomí a znalosti o vhodných přístupech a metodách reedukace žáků se SP Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (01.10.2019)
|
|
||
Předmět bude zahájen konzultací v reálném čase výuky dle rozvrhu. Studentům budou poskytnuty informace o organizaci výuky v tomto předmětu. V případě nouzové pandemické situace bude výuka realizována online prostřednictvím apliace MS Team. Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty, návod najdete na odkazu: https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/ Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (08.09.2021)
|
|
||
Elaboration of seminar task - case study
Creating a reeducational aid for a pupil with specific learning disabilities Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (08.09.2021)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M.,(2018) Specifické poruchy učení. Praha: Portál BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. (2013) Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. Brno: MU. BARTOŇOVÁ, M. (ed.) (2018) Specifické poruchy učení. Brno: Paido. SINDELAROVÁ, B. (2001) Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál. Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (10.11.2019)
|
|
||
1) Terminologická východiska - vymezení pojmu SPU, definice, projevy specifických poruch učení 2) Systémový přístup k poruchám učení - systémový a kauzální přístup 3) Etiologie specifických poruch učení a chování - dispoziční příčiny, vliv prostředí 4) Sekundární a primární důsledky poruch chování a specifické poruchy učení 7) Inkluzivní edukace žáků se specifickými poruchami učení, postoje žáků ke škole a učení, vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení 8) Strategie a styly učení u žáků na střední škole 9) Diagnostické domény, specifika školského poradenského pracoviště (PPP) 10) Základní metody výuky čtení a psaní, specifika metod (analyticko-syntetická metoda, splývavé čtení, globální metoda) 11) Studijní a profesní orientace žáků a studentů s SPU (škola, pedagogové, terapeuti) 11) Projevy poruch učení a chování v osobnostním vývoji, problematika dospělých jedinců 12) Resilience v rodině a výchovné působení na dítě s SPU, rodiče jako partneři 13) Screening, depistáž, prevence SPU, deficity dílčích funkcí. 14) Zásady reedukační péče, intervenční přístupy, alternativní metody 15) Kognitivní procesy v odraze osobnosti jedince s SPU 16) Strategie a přístupy v inkluzivní edukaci jedinců se specifickými poruchami učení identifikování potřeb-motivace 17) Kompenzační pomůcky při reedukaci SPU. 18) Základní problematika dyskalkulie. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (01.10.2019)
|