|
|
|
||
Rehabilitation after cochlear implantation - auditory education, speech education, reading. Communication systems of deaf people. Deaf culture. Counseling and educational system, communication approaches in schools for the hearing impaired. History of hearing impaired education. Consequences and prevention of hearing defects.
Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Learning outcomes of the course unit The aim of the subject is to gain orientation in the issue of hearing impairment, familiarization with the possibilities of communication of persons with hearing impairment, communication systems, counseling and education system. Orientation in specialized domestic and foreign literature. Active participation in lectures. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Výuka v ZS 21/22 je plánována v běžném prezenčním režimu, v případě zhoršení epidemiologické situace a příslušného nařízení MZ bude realizována v prostředí MS Teams dle pravidelného rozvrhu.
Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (12.09.2021)
|
|
||
Attendance at lectures. The exam will consist of a written test. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
CZUMALOVÁ, A. Tlumočník jako most komunikace mezi slyšícím zdravotníkem a neslyšícím pacientem. Praha: ČKTZJ, 2008. ISBN 978-80-87153-86-4. DOLEŽALOVÁ, L. Terciární vzdělávání studentů se sluchovým postižením v České republice. Brno: MU, 2012. ISBN 978-80-210-5993-1. HÁDKOVÁ, K. Člověk se sluchovým postižením. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2016. ISBN 978-80-7290-619-2. HÁDKOVÁ, K. Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2012. ISBN 978-80-7290-618-5. HÁDKOVÁ, K. Životní situace studentů se sluchovým postižením při studiu na vysoké škole. S.34-58. In KVĚTOŇOVÁ, L. Vysokoškolské studium se zajištěním speciálně-pedagogických potřeb. Brno:Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-141-6. HORÁKOVÁ, R. Sluchové postižení – úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 987-80-262-0084-0. KOMORNÁ, M. Psaná čeština českých neslyšících – čeština jako cizí jazyk. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka o. s., 2008. ISBN 978-80-87153-44-4. KOMORNÁ, M. Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce. Praha: ČKTZJ, 2008. ISBN 978-80-87153-60-4. KOTVOVÁ, M., KOMORNÁ, M. Praktický kurz znakované češtiny. Praha: ČKTZJ, 2008. ISBN 978-80-87218-26-6. MACUROVÁ, A. Bilingvální vzdělávání neslyšících: pro a proti. In: Speciální pedagogika. 1993/94, ročník 4, č. 5. S. 12-19. ISSN 0862-1632. MACUROVÁ, A. Dějiny výzkumu znakového jazyka u nás a v zahraničí. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. ISBN 987-80-87218-00-6. OKROUHLÍKOVÁ, L., SLÁNSKÁ BÍMOVÁ, P. Rysy přirozených jazyků. Český zakový jazyk jako přirozený jazyk. Lexikografie. Slovníky českého znakového jazyka. Praha: ČKTZJ, 2008. ISBN: 978-80-87153-47-5. REDLICH, K. CODA – Slyšící děti neslyšících rodičů. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. ISBN 978-80-87153-97-0. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Účast na přednáškách. Zkouška se bude skládat z písemného testu. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (15.10.2020)
|
|
||
Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|