The course provides students with the knowledge and skills necessary to write their bachelor's thesis. Attention will be paid to the faculty regulations, students will get familiar with different approaches of working with academic texts and basic research methods. They will also create a plan of their bachelor's thesis.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
V rámci předmětu studenti získají teoretické vědomosti a praktické dovednosti nezbytné pro přípravu a vlastní zpracování bakalářské práce. Pozornost bude věnována studijním předpisům, studenti se seznámí se s různými přístupy ke zpracování odborného textu, získají přehled o základních výzkumných metodách a vypracují návrh plánu své bakalářské práce.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
Aim of the course -
The aim of the course is to prepare students for writing their bachelor's thesis.
By the end of the course the students will create and present a plan of their bachelor's thesis, which will be composed of the topic of their thesis, study aims, research methodology, time schedule, and relevant literature.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
Cílem předmětu je připravit studenty na zpracování bakalářské práce.
Studenti na konci semináře vypracují a prezentují návrh plánu své bakalářské práce, který bude obsahovat tematické zaměření, cíle, předpokládanou metodologii, časový harmonogram a seznam základní odborné literatury.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
Literature -
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu (2., rozšířené české vydání). Brno: Paido. Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing. Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (Vydání druhé). Praha: Portál. Papers in Czech and international academic journals
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu (2., rozšířené české vydání). Brno: Paido. Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing. Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (Vydání druhé). Praha: Portál. Články v českých i zahraničních odborných pedagogických časopisech
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
Requirements to the exam -
Creating and presenting a project of bachelor thesis in the prescribed structure Fulfilling required tasks Active participation in the seminars
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
Zpracování a prezentace návrhu plánu bakalářské práce v požadované struktuře. Vypracování průběžných úkolů. Aktivní účast na seminářích.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
Syllabus -
1. Writing a thesis, relevant regulations. 2. Structure of a bachelor's thesis, topic of the thesis. 3. Formulation of aims and research questions. 4. Theoretical part of a thesis, searching relevant literature. 5. Citations and citation styles. 6. Empirical part of a thesis, data collection. 7. The principles of qualitative and quantitative data analysis. 8. Data interpretation. Discussion. 9. Introduction and conclusion of a thesis. Formal requirements. 10. Defense of a bachelor's thesis.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
1. Psaní závěrečných prací, studijní předpisy. 2. Struktura bakalářské práce, návrh a mapování tématu práce. 3. Formulace cílů a výzkumných otázek. 4. Teoretická část práce, vyhledávání a studium odborné literatury. 5. Citace a citační normy. 6. Empirická část práce, sběr dat. 7. Principy kvalitativní a kvantitativní analýzy dat. 8. Interpretace dat. Diskuze. 9. Úvod a závěr práce. Formální úprava. 10. Obhajoba bakalářské práce.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
Learning outcomes - Czech
Student vyhledá základní parametry závěrečné práce dle platných studijních předpisů. Student zvolí téma své závěrečné práce a formuluje cíl práce. Student vyhledá k tématu svojí závěrečné práce relevantní odbornou literaturu, kterou korektně zacituje pomocí citační normy APA. Student vypracuje návrh struktury teoretické části svojí závěrečné práce. Student formuluje návrh empirické části svojí závěrečné práce, včetně zamýšleného výzkumného vzorku, metod sběru a analýzy dat. Student, na základě výše uvedeného, vypracuje projekt svojí závěrečné práce v požadované struktuře.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2025)