|
|
|
||
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (03.02.2024)
|
|
||
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (03.02.2024)
The main objective of the course is to present leisure pedagogy as a significant tool for positively influencing the quality of life. The student defines leisure pedagogy and places it in the system of other pedagogical disciplines, describes leisure activities and subjects offering leisure activities, is familiar with the current trends in leisure and research in the field of leisure for children and youth. |
|
||
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (03.02.2024)
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6 HÁJEK, B., HOFBANER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Texty pro distanční studium. Praha: UK - Ped.fak,. 2003. ISBN 80-7290-128-1 HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-7178-927-5 NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: 2002. ISBN 80-7315-012-3 |
|
||
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (03.02.2024)
1. Background, context and perspectives of leisure pedagogy; basic concepts. |
|
||
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (03.02.2024)
Active class participation; passing score on the final test. |