|
|
|
||
The subject is focused on educational strategies in non-formal learning and free-time organizations. It provides orientation in the field of non-formal education and it is an opportunity for didactic analysis of selected educational activities.
Last update: Králová Kateřina, PhDr., Ph.D. (11.02.2023)
|
|
||
The students will obtain an orientation in the field of non-formal free-time education. They will appropriately use basic didactic terminology to describe and reflect on educational strategies. Last update: Králová Kateřina, PhDr., Ph.D. (11.02.2023)
|
|
||
Adresa sdíleného dokumentu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1M5CLvvICoBf2alTNj_YN7T9ngmfOiIdDHWjtiY_bNyY/edit?usp=sharing Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.02.2024)
|
|
||
Podmínky k záskání atestu
Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (16.12.2024)
|
|
||
Bendl, S. (2015). Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada. Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada. Hájek, B., Hofbauer, B., & Pávková, J. (2011). Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času (Vyd. 2., aktualiz.). Praha: Portál. Hájková, V. (2018). Asistent pedagoga profese utvářená v dialogu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Heřmanová, J., & Macek, M. (2009). Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání (2., aktualiz. a rozš. vyd). V Praze: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Odbor pro mládež. Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál. Zájmové vzdělávání: MŠMT [Online]. (2013). Retrieved from http://www.msmt.cz/mladez/zajmove-vzdelavani-1 Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.02.2024)
|
|
||
1. Pedagogical influencing of leisure time. 2. Leisure-based educational facilities, school curriculum for leisure-based education. 3. Didactics of leisure-based education at school and in after-school club. 4. Child and Youth Leisure-Time Centres; lecturing activities and its specifics. 5. Teacher's assistant and his didactic work. 6. Individual tutoring of pupils. Volunteering in education. 7. Leisure time activities, summer camps. Games and learning through experience. 8. Selected educational strategies and their use by pupils 9. Selected educational strategies and their use by lecturers. 10. Analysis of educational strategies, reflection of practical experience. Last update: Králová Kateřina, PhDr., Ph.D. (11.02.2023)
|
|
||
Studující - reflektuje svůj vztah k pedagogice a k učitelství, pojmenovává své profesní výzvy spojené se studovaným oborem - rozlišuje mezi pojmy obecná didkatika, oborová didaktika, předmětová didaktika transdisciplinární didaktiky; tyto pojmy chyrakterizuje a spolujeje s min. jedním konkrétním odborným problémem - charakterizuje koncept oborově didaktického myšlení a vysvětlí jeho význam pro rozvoj didaktické teorie a vlastní pedagogickou praxi - formuluje svoji předběžnou představu o specifikách didaktiky pedagogiky a svoji představu diskutuje - reflektuje význam volného času pro výchovu a vzdělávání a pojmenovává a vytvářá si kompexní představu volnočasovém a zájmovém vzdělávání v ČR - koncipuje, realizuje a reflektuje modelové vyučování tematizující jednu z oblastí volnčasové a zájmové podagogiky - diskutuje problematiku didaktického zprostředkování pedagogických věd - analyzuje min. jednu vybranou vybranou vzdělávací strategii - pojmenovává své profesní výzvy spojené s volnočasovou pedagogikou a didaktikou pedagogiky Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (28.01.2025)
|