|
|
|
||
The subject provides students with introduction to pedagogical-psychological diagnostics. It describes diagnostic criteria, diagnostic process and selected diagnostic methods. It motivates teachers to work with other professionals involved in the education of children, pupils and students. In accordance with current legislation, it specifies the competences of the school counseling staff and/or school counseling facility.
Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
The subject aims to introduce the students to the problem of pedagogical-psychological diagnostics. It provides students with information about diagnostic methods and procedures that are currently used in practice.
Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Očekávaná zátěž studenta 3 kredity x 25 = 75 hod., z toho účast na výuce 10 hod., příprava na přednášky/semináře, studium literatury, příprava práce materiálového typu, příprava na ukončení kurzu 65 hod. Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: UK PedF. HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. (2002). Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum. MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál. SVOBODA, M. (ed.), KREJČOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. (2008). Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum. ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál. Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Credit requirements: activity during the meeting. Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Base diagnostic terms, etics of the process. Areas of diagnostics. Diagnostic procesure. System of school counseling. Diagnostics in school counseling. Diagnostics in school counseling facility. Characterization of selected diagnostic methods, specific diagnostic situations, conclusions, recommendations and supportive actions. Demonstration of selected psychological and special educational tests. Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Studující:
Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|