|
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2012)
|
|
||
Last update: PhDr. Alena Thorovská (01.03.2018)
The aim of the course is to present current global problems of the environment with emphasis on subjective perception of the environment and its effects on human health. |
|
||
Last update: PhDr. Alena Thorovská (29.10.2019)
ČERNOUŠEK, M. Psychologie životního prostředí. Praha: Karolinum, 1992. MOLDAN, B. Ekologie, demokracie, trh. Praha: Informatorium MŽP ČR, 1992. PALATÝ, J. Toxikologie a životní prostředí, Praha: VČHT FTOP, 1993. LORENZ, K. 8 smrtelných hříchů člověka. Praha: Akademia, 2000. KOHÁK, E. Zelená svatozář: Kapitoly z ekologické etiky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. KELLER, J. Až na dno blahobytu: (ke společenským kořenům ekologické krize) Brno: Hnutí Duh, 1993. KOHÁK, E. Závod s časem: Texty z morální ekologie. Praha: Torst, 1996 KOLÁŘSKÝ, R. Filosofie a současná ekologická krize. Praha: Filosofia, 1998. LORENZ, K. Odumírání lidskosti. Praha: Mladá fronta, 1997. POLÁŠKOVÁ A KOL. Úvod do ekologie a ochrany životního prostředí. Praha: Karolinum, 2011. BRANIŠ, M. Základy ekologie a ochrany životního prostředí. Praha: Informatorium, 2004 ČINČERA, J. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007 |
|
||
Last update: PhDr. Alena Thorovská (29.10.2019)
Credit requirements: active participation in the full-time part of the course, successful completion of the test (one regular and two resit terms). |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2012)
1. Defining basic terms and objectives of environmental studies. Environmental studies within the Framework Education Programme. 2. Anthropogenic impact on environment (atmosphere, hydrosphere, pedosphere). 3. Environment and health. The common responsibility for the environment. 4. Voluntary agreements and attitude to protecting the environment. 5. Global issues. 6. Consumer education. 7. Environment and children. |