During the education the students will familiarise with various segments of adult education, and they will be able to understand extent, functions and targets of separate segments.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (08.11.2010)
V průběhu výuky se studenti seznámí s různým členěním vzdělávání dospělých, aby dobře pochopili jeho rozsah, funkce a cíle jednotlivých segmentů.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (14.12.2010)
Aim of the course -
Students demonstrate the ability to apply theoretical knowledge acquired during their studies in the preparation of a teaching project in a selected area of adult education.
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Studenti prokáží dovednost aplikovat teoretické poznatky získané v průběhu studia při zpracování projektu výuky ve vybrané oblasti vzdělávání dospělých.
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Literature -
BENEŠ, M. Andragogika - teoretické základy. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8.
EGER, L. Technologie vzdělávání dospělých. Zpc. Univerzita: Plzeň, 2005. ISBN 80-7043-398-1
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Portál: Praha, 2002. ISBN 80-7178-253-X
MAŃÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Paido: Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5
MUŽÍK, J. Marketing ve vzdělávání dospělých. DAHA: Praha, 1998. ISBN 80-902232-2
MUŽÍK, J. Management ve vzdělávání dospělých. Eurolex Bohemia: Praha, 2000. ISBN 80-86432-00-9
MUŽÍK, J. Profesní vzdělávání dospělých. Codex: Praha, 1998. ISBN 80-85963-93-0
MUŽÍK, J. Androdidaktika. ASPI: Praha, 2004. ISBN 80-859-52-3
MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Fraus: Plzeň, 2005. ISBN 80-7238-220-9
MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. Codex: Praha, 1998. ISBN 80-85963-52-3
PALÁN, Z. Výkladový slovník lidské zdroje. Academia: Praha, 2002. ISBN 80-200-0950-7
POSPÍŠIL, O. Pedagogika dospělých, andragogika. Pedagogická fakulta UK: Praha, 2001. ISBN 80-7290-064-1
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: KAPŘ a MJF, 2005. ISBN 80-86284-55-7
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
BENEŠ, M. Andragogika - teoretické základy. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8.
EGER, L. Technologie vzdělávání dospělých. Zpc. Univerzita: Plzeň, 2005. ISBN 80-7043-398-1
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Portál: Praha, 2002. ISBN 80-7178-253-X
MAŃÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Paido: Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5
MUŽÍK, J. Marketing ve vzdělávání dospělých. DAHA: Praha, 1998. ISBN 80-902232-2
MUŽÍK, J. Management ve vzdělávání dospělých. Eurolex Bohemia: Praha, 2000. ISBN 80-86432-00-9
MUŽÍK, J. Profesní vzdělávání dospělých. Codex: Praha, 1998. ISBN 80-85963-93-0
MUŽÍK, J. Androdidaktika. ASPI: Praha, 2004. ISBN 80-859-52-3
MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Fraus: Plzeň, 2005. ISBN 80-7238-220-9
MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. Codex: Praha, 1998. ISBN 80-85963-52-3
PALÁN, Z. Výkladový slovník lidské zdroje. Academia: Praha, 2002. ISBN 80-200-0950-7
POSPÍŠIL, O. Pedagogika dospělých, andragogika. Pedagogická fakulta UK: Praha, 2001. ISBN 80-7290-064-1
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: KAPŘ a MJF, 2005. ISBN 80-86284-55-7
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Requirements to the exam -
Seminar work on chosen topic. Circles will be given to students at the beginning of the course. Deadline: Inserted in Moodle by the deadline specified by the teacher. The credit will be written into the SIS after a positive evaluation. Then the student enrolls in one of the 3 listed exam terms.
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (22.10.2018)
Zpracování seminární práce na vybrané téma. Okruhy budou zadány studentům v úvodu kurzu.
Termín odevzdání : v termínu určeném vyučujícím vložit do Moodlu..
Zápočet bude po kladném zhodnocení práce zapsán do SIS. Poté se student zapíše na jeden ze 3 vypsaných termínů zkoušky.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2012)
Syllabus -
The content is oriented on following thematic spheres: 1. Initial education (classification according to ISCED); 2. Initial and further education linkage; 3. Further education: (citizenly, special interests, professional, that is for example second chance, retraining and so on) 4. Special groups of further vocational education, that is further deepening, broadening, innovation in the area of clearly specified profession; 5. Adult education institutions for example private organizations, enterprises, school; 6. Specific forms of adult education implemented in various periods of life. 7. Pedagogical-psychological specification in adult education; 8. Specific methods of adult education. 9. Theoretical education is completed by educational excursions and placement in selected educational institutions.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Obsah je zaměřen na následující tématické okruhy.
1. Počáteční vzdělávání (členění podle ISCED).
2. Propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
3. Další vzdělávání : (občanské, zájmové, odborné, tj. například "druhá šance", rekvalifikace apod.)
4. Zvláštní skupina dalšího odborného vzdělávání, tj. další prohlubování, rozšiřování, inovace v rámci jasně vymezené profese.
5. Instituce pro vzdělávání dospělých např. soukromé organizace, podniky, školy, NNO.
6. Specifické formy vzdělávání dospělých realizované v různých obdobích života.