Social communication in vocational education - OKBO3P035A
|
|
|
||
Předmět pedagogická komunikace vede praktickou formou výuky s přiměřenou mírou teoretického výkladu k představě o procesu komunikace, o její funkci a formách. Vede budoucí učitele k přemýšlení nad různými verbálními a nonverbálními projevy ve vyučovacím procesu. Učí je, jak citlivě zpracovávat sociální percepci a s rozmyslem užívat ve vyučovacím procesu nonverbální komunikaci a pedagogickou rétoriku. Seznámí studenty s možným řešením konfliktních situací s žáky. Cíl předmětu: Studenti budou schopni pojmenovat komunikační bariery ve své profesi, hledat jejich příčiny a možnosti jejich odstranění. Na základě získaných teoretických znalostí dokáží volit vhodné formy verbální i neverbální komunikace ve výuce.
Obsahové vymezení:
1. Sociální a pedagogická komunikace.
2. Funkce pedagogické komunikace v odborném vzdělávání.
3. Podoby pedagogické komunikace.
4. Pravidla pedagogické komunikace.
5. Sociální percepce v pedagogické komunikaci.
6. Pedagogická komunikace v různých formách výuky.
7. Specifika otázek v pedagogické komunikaci.
8. Nelegální komunikace. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (19.01.2020)
|
|
||
KREJČOVÁ, L., GILLERNOVÁ, I. (2012). Sociální dovednosti ve škole. Praha: Portál. MEDLÍKOVÁ, O. (2019). Chybování není konec světa aneb Cesta k lepší komunikaci. Praha: Národní institut pro další vzdělávání. MEŠKOVÁ, M. (2007). Motivace žáků efektivní komunikací. Praha: Grada. ROLLNICK, S.; KAPLAN, S. (2017). Motivační rozhovory ve škole. Praha: Portál. ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R.; ŠALAMOUNOVÁ, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál. ŠIKULOVÁ, R., KOLÁŘ, Z. (2012). Vyučování jako dialog. Praha: Grada. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (19.01.2020)
|