Theory of vocational education - OKBO3P025A
|
|
|
||
Předmět zprostředkovává systematický vhled do problematiky odborného vzdělávání se zřetelem na aktuální vzdělávací trendy v ČR a EU. Důraz je kladen zejména na sféru středního a vyššího odborného vzdělávání a také na oblast celoživotního učení. Cílem předmětu je zprostředkovat studentům aktuální poznatky o odborném vzdělávání a motivovat je k podpoře celoživotního učení.
Obsahové vymezení:
1. Pojetí odborného vzdělávání, jeho celoživotní dimenze.
2. Systém odborného vzdělávání v ČR.
3. Typy systémů odborného vzdělávání v zahraničí,
4. Vzdělávací programy a tvorba kurikula.
5. Úloha všeobecného vzdělání (vč. klíčových kompetencí) v odborném vzdělávání.
6. Kvalifikační požadavky ze sféry práce na odborné vzdělávání.
7. Vztah trhu práce a odborného vzdělávání.
8. Procesy profesní orientace a kariérové poradenství.
9. Propojení počátečního a dalšího odborného vzdělávání – Národní soustava kvalifikací, uznávání výsledků předchozího učení.
10. Procesy certifikace a evaluace.
Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (18.01.2020)
|
|
||
KANTOROVÁ, J. Školní klima na školách poskytujících střední vzdělání s výučním listem. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4799-5. KOFROŇOVÁ, O. a kol. Počáteční odborné vzdělávání v rámci celoživotního učení. Praha : ISOV VÚOŠ, 1998. ISBN 80-85118-31-9. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7178-944-5. SAK, P. a kol. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0. ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha : Portál. ISBN 978-80-7367-551-6. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (18.01.2020)
|
|
||
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8912 Heslo pro hosty: akredkpg19 Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (18.01.2020)
|