|
|
|
||
The course is designed as an introduction to those topics of general pedagogy that are important in terms of the profession of educator. Students will master the basic pedagogical terminology and gain an overview of the structure of the field. It also includes a general introduction to the history of education and educational institutions with a special focus on the educational system of the Czech Republic. The course creates a knowledge base for the study of other pedagogical disciplines in the field of education.
Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (01.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je informovat studující o charakteru a struktuře pedagogické vědy, seznámit je s nejdůležitějšími tématy obecné pedagogiky a zprostředkovat osvojení současné pedagogické terminologie. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 30 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 15 hodin. Příprava na zkoušku a zkouška 40 hodin. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: Zkouška má formu rozpravy o některém z probíraných témat. Předpokládá se porozumění základním pojmům a souvislostem a schopnost zaujmout vlastní stanovisko k diskutovaným otázkám. Studující mají na složení zkoušky celkem 3 pokusy, z toho 2 opravné. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Dvořáková, M., Kolář, Z., Tvrzová, I., Váňová, R. (2015). Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada. Jůva, V. (2007). Stručné dějiny pedagogiky. Brno: Paido. Kasper, T., Kasperová, D. (2008). Dějiny pedagogiky. Praha: Grada. Průcha, J. (2017). Moderní pedagogika. Praha: Portál. Průcha, J. (2015). Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha: Portál. Štverák, V., Čadská, M. (1997). Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha: Karolinum. Vašutová, J. (2007). Být učitelem: Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: UK PedF. Vorlíček, CH. (2000). Úvod do pedagogiky. Jinočany: H & H. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (22.01.2020)
|
|
||
1. Introduction to study of education, sources of pedagogical information. 2. Education as a science - concept of education, its structure and placement in system of sciences. 3. Basic terminology of education and its transformations. 4. Upbringing and development of a person. 5. Upbringing and society. 6. Education profession. 7. Historical development of educational institutions and opinions on education. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (31.08.2021)
|
|
||
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8904 Heslo pro hosty: akredkpg19 Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (22.01.2020)
|
|
||
Studující:
Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|