The study subject Pedagogical practice with reflective seminar I leads students to the development of didactic skills in their focus, familiarizes them with the school as a whole, its atmosphere, social relations, the way of management, the role of pupils and teachers and their mutual interaction and communication. Based on this knowledge, students have the opportunity to understand how the above-mentioned areas influence the educational work of the school and its results.
Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Studijní předmět Pedagogická praxe s reflektivním seminářem I vede studenty k rozvoji didaktických dovedností ve svém zaměření, seznamuje se školou jako celkem, její atmosférou, sociálními vztahy, způsobem řízení, s rolí žáků a učitelů a jejich vzájemnou interakcí a komunikací. Na základě tohoto poznání mají studenti možnost pochopit, jak výše uvedené oblasti ovlivňují výchovně vzdělávací práci školy a její výsledky.
Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Descriptors - Czech
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 60 minut Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 minut Samostudium literatury (za semestr) – 12 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) – 12 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 12 hodin Plnění předmětu Seminární práce – 10 hodin Příprava na zápočet – 0 hodin Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin
Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Course completion requirements - Czech
Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe. Vypracování zadaných úloh k řešení (vypracování zadaného počtu hospitačních záznamů na základě vlastní hospitační činnosti ve výuce, která odpovídá profesnímu zaměření hospitujícího). Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu. Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování. Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu. Zápočet má řádný a dva opravné termíny.
Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Literature - Czech
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. KRPÁLEK, P., KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. Metodický materiál k realizaci řízené pedagogické praxe [online]. Praha: Extrasystem, 2012. 30 s. Dostupné na: URL: http://www.extrasystem.com/9788087570081.pdf. MAZÁČOVÁ, N. Vybrané pedagogické inovace v současné škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998. VÁŇOVÁ, M. Příprava učitelů ve vybraných evropských zemích. Praha: UIV, l997.
Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Syllabus -
Auditions for experienced teachers of vocational subjects, practical education and training at násleších develop the ability to observe teaching with emphasis on the work of pupils and teachers. Hospitační activity in the teaching of practical subjects and vocational training, hospitační record hospitační observation. Analysis hospitační activities, analysis of observed phenomena and teaching situations in the classroom, pedagogical-psychological and didactic analysis.
Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (16.09.2024)
Náslechy u zkušených učitelů odborných předmětů, praktického vyučování a odborného výcviku, při násleších rozvíjet schopnost pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele. Hospitační činnost ve výuce prakticky zaměřených předmětů a odborného výcviku, hospitační záznam, hospitační pozorování. Rozbor hospitační činnosti, analýzu pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce, pedagogicko-psychologická a didaktická analýza.
Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (16.09.2024)
Learning outcomes - Czech
Studující: charakterizuje směry zaměření hospitace, informuje o průběhu hospitace, o práci učitele, o práci žáků, analyzuje pozorované jevy a didaktické situace, k analyzovanému zaujímá postoj, hodnotí odpovědi žáků na otázky učitele.
Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (16.09.2024)