|
|
|
||
The aim of the course is to learn the operation and use of the media, and multimedia in the present educational process based on current technical, philosophical and psychosocial aspects, and at the same time exploring the principles on which the media and masmediální communication works, including critical reflection and analysis of media products.
Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
seznámit studenty se základy fungování medií, medální komunikací, kritickým rozborem obsahů a tvůrčí kompetencí Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
seminární práce - analýza mediálního produktu Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Bourdieu, P. : O televizi. Doplněk, Brno 2002 Jirák, J., Köpplová, B. : Masová media. Praha Portál 2009 Jirák, J., Mičenka, Rozumět mediím, základy mediální výchovy pro učitele Partners Czech, Praha 2006 Jirák, J., Wolák : Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Radioservis, Praha 2007 10 let v českých mediích ( J. Jirák ed.) NIT Praha 2005 Postman, N. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. MF Praha 2010 Hvížďala, K.: Jak myslet media:eseje, články a rozhovory 2004- 2005 , Dokořán , Praha 2005 Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
teorie mediální komunikace rozbor mediálních obsahů mediální výchova a RVP spotřebitelský přístup kritický přístup tvůrčí kompetence Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (17.05.2019)
|