SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Professional Teaching Practice III - OKBO1I128A
Title: Odborná pedagogická praxe III
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: winter
E-Credits: 6
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 20 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Is provided by: OKBO3I055A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Pre-requisite : OKBO1I122A
Is pre-requisite for: OKBO1I134A
Annotation -
The course Pedagogical practice, students focus on developing teaching skills in their focus. The main attention is paid to specific examples of good practice in teaching subjects at secondary school in their field. Analyzing a subject will affect the sharing of information, experiences and teaching materials, personal learning environment, student and teacher.
Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (08.09.2022)
Descriptors - Czech

V případě, že nebude možno konat prezenční výuku na fakultě a výuka bude realizována distanční formu v souvislosti s COVID-19, bude distanční forma výuky prováděna on-line v MS Teams. On-line výuka bude vždy v časech výuky podle rozvrhu. Současně bude distanční výuka posílena zasíláním podkladových materiálů a úkolů k vypracování e-mailem.

Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (08.09.2022)
Course completion requirements - Czech

Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe.
Vypracování a úspěšné splnění zadaných úloh k řešení (hospitační záznamy, modelové přípravy na výuku).
Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu.
Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování.
Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu.
Zápočet má řádný a dva opravné termíny.

V případě, že nebude možno konat prezenční výuku na fakultě a výuka bude realizována distanční formu v souvislosti s COVID-19, bude distanční forma výuky prováděna on-line v MS Teams. On-line výuka bude vždy v časech výuky podle rozvrhu. Současně bude distanční výuka posílena zasíláním podkladových materiálů a úkolů k vypracování e-mailem.

Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (08.09.2022)
Literature - Czech

ČADÍLEK, M. Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno : MÚ, 1995. ISBN 80-210-1081-9.
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
MOŠNA, R., RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : KTCHVOV Pedf UK, 1996. ISBN 80-902166-0-9.
Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.  ISBN 80-7076-793-7.

Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (08.09.2022)
Syllabus -

develop the ability to observe teaching with emphasis on the work of pupils and teachers
develop the skills to keep a record observations on observing teaching
presentation and subsequent analysis of the theme selected before other listeners and the camera
realization of their own teaching outcomes, guide students in the teaching process

Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (08.09.2022)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html