|
|
|
||
The mission of the course is to achieve the student's understanding of basic principles and methods of processing graphic data on the computer, thus creating conditions for effective creative work with graphic tools. Objective of the course is in mastering the knowledge and activities in the field of computer graphics related to managing working with graphical data, including knowledge of the various ways of acquiring and editing of graphic data and characteristics of the corresponding facilities and programs. •THEORETICAL FOUNDATIONS OF COMPUTER GRAPHICS. Analytical and computational geometry in computer graphics. •GRAPHIC DATA. Bitmap data, color attribute, bit attribute, vector data. •CHARACTERISTICS OF THE DIGITAL IMAGE. Image resolution, interpolation, color transformation, dithering, image brightness, histogram, gamma. •GRAPHIC FILES AND FORMATS. Types and characteristics of image formats, raster formats, vector formats, metaformats. •CREATING AND PROCESSING OF GRAPHICS. Acquisition of graphic data, the sensor elements light sensitive, scanners, digital photos, programs for creating and processing of graphics. •WORK WITH BITMAP AND VECTOR GRAPHICS EDITOR. Available tools and features of the program, options for creating bitmap graphics, basics of creating vector objects. •WORKING WITH GRAPHICS. Editing and conversion of graphic files.
Last update: Rambousek Vladimír, doc. PhDr., CSc. (03.09.2019)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 hodin Samostudium literatury (za semestr) – 5 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) – 10 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 8 hodin
Plnění předmětu Seminární práce – 15 hodin Příprava na zápočet – 5 hodin Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin Last update: Battistová Eva, PaedDr. (08.09.2022)
|
|
||
Last update: Rambousek Vladimír, doc. PhDr., CSc. (03.09.2019)
|
|
||
https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1855 Last update: Rambousek Vladimír, doc. PhDr., CSc. (03.09.2019)
|
|
||
Studující · prohloubí své vědomosti a dovednosti v oblasti počítačové grafiky zaměřené na specifické programové vybavení a práci s grafickými daty na počítači · osvojí si pokročilou práci ve vektorovém grafickém editoru, včetně přípravy 2D výstupů pro další zpracování, jako je gravírování a speciální techniky · naučí se programovat 3D aplikace pomocí OpenGL, pracovat s 2D a 3D objekty, provádět transformace ve 2D a 3D, a pracovat se scénou, pohybem a animací · seznámí se s možnostmi 3D modelování v 3D grafických editorech, pozná různé produkty a osvojí si modelovací techniky · osvojí si základy práce v programu Cinema 4D / Blender, včetně modelování, texturování, osvětlení, renderingu, práce s kamerou a animací · naučí se pokročilé modelovací metody, pracovat s částicovými systémy a vytvářet atmosférické efekty v Cinema 4D / Blender · rozvine své praktické kompetence pro tvůrčí práci v oblasti počítačové grafiky Last update: Battistová Eva, PaedDr. (19.09.2024)
|