The aim of this mostly propedeutic character of Mathematics I. is to better prepare students for subjects of approbation. The subject includes themes, that represents base for next subject's study (incl. Programming, Informatics, Physics). Some themes are included to standardize knowledge of high-school mathematics of students from different school types. The subject is orientated on demanded mathematical knowledge and procedures, it's mastering is necessary prerequisite for further student's work in following field subject and it's good starting point for enhance student's competences for using chosen calculating methods and applications the part of discrete mathematics.
Last update: Battistová Eva, PaedDr. (27.06.2017)
Předmět je zaměřen na výklad pojmů vyšší matematiky (derivace, limity, diferenciální počet) a zopakování základních poznatků ze středoškolské matematiky, které mají užší aplikační vztah k navazujícím odborným předmětům. Předmět je důležitý zejména pro studenty oboru se zaměřením na vzdělávání, kteří nemají jako druhý studijní obor matematiku.
Last update: Battistová Eva, PaedDr. (30.07.2018)
Descriptors - Czech
V případě distanční výuky bude kurz probíhat v řádně rozvrhované době (dle SIS) v prostředí MS Teams. K připojení do online výuky je třeba pouze webový prohlížeč. Pro podporu studia bude též využit LMS Moodle:
Klíč k zápisu do LMS Moodle bude studentům zaslán e-mailem prostřednictvím SIS před zahájením výuky. V LMS Moodle současně bude odkaz k připojení do MS Teams.
Last update: Battistová Eva, PaedDr. (01.10.2020)
Literature - Czech
BARTSCH, H. J.: Matematické vzorce. Praha : Mladá fronta, 1996.
HRUBÝ, D., KUBÁT, J. Matematika pro gymnázia - diferenciální a integrální počet. Praha : PROMETHEUS, 2011.
ODVÁRKO, O. Matematika pro gymnázia - funkce. Praha : PROMETHEUS, 2011.
POLÁK, J. Přehled středoškolské matematiky. Praha : PROMETHEUS, 1997.
PRACHAŘ, O., JELÍNKOVÁ, J. Průvodce předmětem matematika II. : Úlohy z obyčejných diferenciálních rovnic. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
REKTORYS, K. Přehled užité matematiky I., II. Praha : Prometheus, 2000.
TKADLEC, J. Diferenciální a integrální počet funkcí jedné proměnné. Praha : ČVUT, 2004.
Last update: Battistová Eva, PaedDr. (30.07.2018)
Requirements to the exam - Czech
V případě přechodu konzultací na fakultě na distanční výuku v souvislosti s COVID-19 budou konzultace realizované online v MS Teams. Online konzultace budou vždy v časech podle rozvrhů. Současně bude posílena distanční výuka v prostředí Moodle, kde studenti budou dostávat úkoly určené k vypracování a odevzdání pro postoupení k atestu.
Příslušné vědomosti ze všech tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů
Atest se skládá z části písemné a ústní. Písemná část bude mít formu početního řešení příkladů. Úspěšné zvládnutí písemné části (minimální počet 50 %) je nutným předpokladem pro postoupení k ústní části. Ústní část bude zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí v rozsahu výuky.
Pro atest jsou stanoveny 1 řádný a 2 opravné termíny.
Last update: Battistová Eva, PaedDr. (14.09.2020)
Syllabus -
The aim of this subject is to improve student's knowledge and competences from the field of mathematical logic, numeric systems, sets, operations with numeric and data types, symbolical expressions, functions framework, graphs and projections and to teach them mathematical knowledge in technical practice.
Last update: Battistová Eva, PaedDr. (27.06.2017)
FUNKCE
· nejběžnější funkce - lineární, kvadratická, exponenciální, ukázka grafů
· definiční obor, obor hodnot
· mocnina s reálným mocnitelem, logaritmus, věty o logaritmech
· goniometrické funkce
ÚVOD DO MATEMATICKÉ ANALÝZY
· spojitost a limita funkce
· derivace, diferenciál funkce, extrémy, průběh funkce, technický význam derivace
NEURČITÝ A URČITÝ INTEGRÁL
· neurčitý integrál, metody pro řešení integrálů
· určitý integrál, užití integrálního počtu v technické praxi