Technigues of display, establioshing and managing archives, ICT aided presentations.
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (10.02.2022)
Výtvarné portfolio jako nástroj formativního hodnocení. Zásady třídění a archivace dětských výtvarných prací, dokumentace prostřednictvím ICT, zásady, formy a prostředky
prezentace pro odbornou i širší veřejnost. Digitální výtvarné portfolio, jeho struktura, význam, komunikace.
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (10.02.2022)
Aim of the course -
To create basis for:
a) effective publication of results created by children in Visual Arts Education and of one´s own pedagogical activity through verbal, visual and other means
b) explaining the meaning of performed creative activities in relationship to educational targets
c) creating material and technical circumstances for Visual Arts Educational practice in pre-school education
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (10.02.2022)
Položit základy pro a) účinné zveřejňování výsledků dětské výtvarné činnosti a vlastní pedagogické činnosti verbálními, obrazovými a dalšími účinnými prostředky, b) objasňování smyslu realizovaných výtvarných činností ve vztahu ke vzdělávacím záměrům c) vytváření materiálně technických podmínek pro realizaci dětských výtvarných aktivit v předškolním vzdělávání.
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (10.02.2022)
Course completion requirements -
credit
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (10.02.2022)
Zápočet bude udělen na základě průběžného plnění úkolů a zejména závěrečné prezentace vytvořeného portfolia/koncepce výstavy.
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (10.02.2022)
Literature -
Bourriaud, N. Postprodukce. Praha: Tranzit 2004. ISBN 80-903452-0-4
Havel, I. M. Didasko-učím. Praha: KANT 2003
Novotná, M. Fremlová, V. (2021) Neviditelní, kteří ukazují a vyprávějí. Praha: Výtvarná výchova 61 (1-2), s. 6-29
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (10.02.2022)
Bourriaud, N. Postprodukce. Praha: Tranzit 2004. ISBN 80-903452-0-4
Havel, I. M. Didasko-učím. Praha: KANT 2003
Novotná, M. Fremlová, V. (2021) Neviditelní, kteří ukazují a vyprávějí. Praha: Výtvarná výchova 61 (1-2), s. 6-29
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (10.02.2022)
Requirements to the exam -
Attestation: credit
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (10.02.2022)
Zápočet bude udělen na základě průběžného plnění úkolů a zejména závěrečné prezentace vytvořeného portfolia/koncepce výstavy.
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (10.02.2022)
Syllabus -
1. Introduction, organization of the course, introduction of teachers (MAgdalena Novotná, Michaela Kuříková)
2. Visit to the exhibition, study of its concept
3. planning of art activities in connection with the experience from the exhibition; discussion; selection of two tasks
4. creation 1, documentation of creation
5. creation 2, documentation of creation
6. independent preparation of the portfolio / exhibition, individual consultations