Pedagogical aspects of aestetic interactions:Aims, contents and tools of art education in primary school. Conceptual models
of art education as an influence of planning (teaching unit, thematic units, projects).
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (25.02.2018)
Pedagogické aspekty výtvarně estetických interakcí: Cíle, obsah a prostředky výtvarné výchovy na primárním stupni
vzdělávání. Myšlenkové modely výuky výtvarné výchovy jako formy plánu ( vyučovací jednotky, metodické řady, projekty).
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (25.02.2018)
Aim of the course -
Creating a qualified insight on the issues of quality of the creative proces and its results. Create pre-requisits for understanding the creative proces as basis of pedagogical diagnostics and pedagogical decision-making.
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (25.02.2018)
Cíl výuky: Vytvořit předpoklady pro odpovědné a kompetentní a teoreticky reflektované rozhodování učitele v situacích výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání - motivující přípravu, vedení a hodnocení výtvarných činností včetně poučeného náhledu na ně.
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (25.02.2018)
Course completion requirements -
exam
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (25.02.2018)
zkouška
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (25.02.2018)
Literature -
* HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006) HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1995. 57 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006) HAZUKOVÁ,H.; DVOŘÁKOVÁ,M Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X. HAZUKOVÁ,H.; DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy (příkladový materiál). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1. ŠUPŠÁKOVÁ,B. Štyri prúdy výtvarného vzdelávania. In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6. ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004. 214 s. ISBN 80-968441-1-3.
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.11.2019)
* HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006) HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1995. 57 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006) HAZUKOVÁ,H.; DVOŘÁKOVÁ,M Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X. HAZUKOVÁ,H.; DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy (příkladový materiál). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1. ŠUPŠÁKOVÁ,B. Štyri prúdy výtvarného vzdelávania. In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6. ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004. 214 s. ISBN 80-968441-1-3.
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (25.02.2018)
Requirements to the exam -
exam
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (25.02.2018)
Formy kontroly předmětu: zkouška
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (25.02.2018)