|
|
|
||
Cílem kurzu je získat představu o předmětu, metodologii a hlavních teoriích sociální a pedagogické psychologie a osvojit si psychologickou perspektivu vůči školní realitě.
Obsah kurzu tvoří následující témata: 1. vymezení disciplín, 2. rodinná a školní socializace, interakce mezi školou a rodiči, 3. kognitivní a sociální učení, 4. vztah k poznávání, individuální zvláštnosti učení, 5. sociální role, konflikty rolí, identita, 6. sociální skupiny, dynamika a struktura, vedení, školní třída, 7. sociální komunikace, verbální a neverbální, 8. sociální vnímání a poznávání, stereotypy a předsudky, 9. interakce mezi učitelem a žákem, pojetí žáka, 10. motivace k učení, diagnostika a rozvoj, 11. příčiny školní neúspěšnosti, socio-kulturní handicapy, 12. učitelská profese, psychologická náročnost
Podmínkou k ukončení kurzu je: 1. zpracovat seminární práci (její zaměření si studující zvolí z několika možností, které budou představeny na úvodním setkání), 2. zpracovat výtah z odborného článku, 3. absolvovat písemný test
Last update: MORAVCOI/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2013)
|
|
||
Podmínkou k ukončení kurzu je: - zpracovat seminární práci (její zaměření si studující zvolí z několika možností, které budou představeny na úvodním setkání) - zpracovat výtah z odborného článku - absolvovat písemný test Last update: MORAVCOI/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2013)
|
|
||
Bendl, S. - Kucharská, A.: Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha, PedF UK 2008. Další publikace budou doporučeny na přednáškách. Last update: MORAVCOI/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
|