|
|
|
||
Developing communicative competence of pre-school children. Communicative skills of the teacher. Pronuciation. Development of the lexicon. Speech strategies. Understanding grammatical categories. Cultural and gender specifics in communication. Pragmatic dimension in communication. Psychlinguistic research in relation to language development in a child.
Last update: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (06.01.2019)
|
|
||
Pišlová, S.: Pojďme se učit. Praha: PedF UK, 2011. Pišlová, S.: Jazykové hry. Praha : Fortuna, 1996. Pišlová, S., Čížková, M., Linc, V. Pojďme si hrát. Praha: Fortuna, 1994. Ptáčková, J.: Než půjdu do školy. Praha: Portál, 2012. Tymichová, H.: Nauč mě číst a psát. Praha: SPN, 1985. Opravilová, E. Než půjdeš do školy. Praha: Blug, 1995. Pačesová, J.: Řeč v raném dětství. Brno. Univerzita J. E. Purkyně, 1979. Piaget, J., Inhleder B.: Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2014. Koukolík, F. Před úsvitem, po ránu. Eseje o rodičích a dětech. Praha: Karolinum, 2008. Chejnová, P. Acquisition of morphological categories and vocabulary in early ontogenesis of a Czech child. Praha: Karolinum, 2016. Smolík, F. - Seidlová Málková, G. Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Grada, 2014. Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové pscholingvistiky. Praha: Grada, 2011.
Last update: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (06.01.2019)
|
|
||
Požadavky k udělení zápočtu: aktivní účast na seminářích, seminární práce - výroba pomůcky pro jazykovou výchovu. Datum odevzdání: do konce května 2019. Last update: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (06.01.2019)
|
|
||
Cvičení rozvíjející komunikativní dovednosti dětí (receptivní i produktivní). Základní jazykové roviny - fonetická, morfologická, syntaktická, lexikální, textová a pragmatická. Aplikace psycholing. poznatků do školní praxe. Gender v komunikaci. Kulturní specifika v komunikaci. Last update: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (06.01.2019)
|