|
|
|
||
Last update: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2012)
|
|
||
Last update: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2012)
The aim is to acquaint students with the subject and tasks of criminology in the area of prevention, its state, structure and dynamics. The subject is focused on the questions of prevention of criminality, and this problem is taken from the pedagogy point of view (with respect to the milieu, family, school, persons of the same age,etc.) |
|
||
Last update: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2012)
MATOUŠEK, O. a KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998. Večerka, K. -Holas, J. - Štěchová, M. - Diblíková, S. - Luptáková, M.: Ohrožená mládež mezi prevencí a represí. Praha: IKSP, 2010 ISBN 978-80-7338-118-9 Večerka, K. - Holas,J. - Tomášek,J.: Prevence kriminality na úrovni obcí a krajů. Praha: IKSP, 2009 Večerka, K. a kol.: Prevence kriminality v teorii a praxi. IKSP, Praha 1996, 202s. Večerka, K. a kol.:Občané o kriminalitě a prevenci: Závěrečná zpráva z výzkumu veřejného mínění. Praha, IKSP 2006 100s. + tabulky Večerka,K. - Holas,J.: Preventivní aktivity v názorech obyvatel měst: (Názory občanů na bezpečnostní situaci ve městech, dlouhodobě zařazených do KSP prevence kriminality - závěrečná zpráva z výzkumu). Praha, IKSP, 2003 Večerka,K. - Holas,J.: Úspěšnost preventivní práce: Zamyšlení nad problematikou vyhodnocování preventivních programů. Praha, IKSP, 2001 Večerka, K, Holas, J., Tomášek, J., Přesličková, H., Blatníková, Š.: Občané o kriminalitě a prevenci. IKSP, Praha 2007 Havrdová, E. (ed.), Cejp, M., Havrda, M., Hope, T., Scheinost, M., Večerka, K.: Tvorba a realizace projektů prevence kriminality mládeže. Praha, Centrum pro veřejnou politiku 2007. 185 str. |
|
||
Last update: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2012)
Zkouška formou individuálního nebo skupinového projektu. Je vyžadována orientace v základních státních dokumentech, které se široce týkají kriminality a její prevence (od státu, přes obce až k jednotlivým institucím). |
|
||
Last update: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2012)
1. Hereditary and constitutional factors. 2. Family influence. 3. Social influence (schools, groups of equals, subcultures, media) on children and juveniles. 4. Possibility of predicating and preventing delinquent behaviour. 5. System of care of child and juvenile delinquents in the Czech Republic. 6. Foreign models which can be used during the reform of care of at-risk juveniles in the Czech Republic. |