|
|
|
||
Lectures, study of relevant materials, teacher observation at alternative schools and follow-up analysis, research work on a given topic.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (28.11.2011)
|
|
||
The aim of the course is to provide students with basic information about the origin and the development of reform effort in education systems both in the Czech Republic and in the world. Students acquire knowledge of particular alternative approaches by means of an alternative schools teacher observation and a follow-up analysis. The students are expected to be able to evaluate the possibilities of alternative conceptions within the Czech education system. Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (28.11.2011)
|
|
||
CARLGREN, F. Výchova ke svobodě. Praha-Zlín : Baltazar, 1991. Kovaliková, S.: Integrovaná tematická výuka. Kroměříž, Spirála 1995 Ludwig, H. a kol.: Vychováváme a vzděláváme s Marií Montessoriovou. Praha, ČS EFFE 2000 Montessori, M.: Tajuplné dětství. Praha, SPS 1998 Montessori, M.: Objevování dítěte. Praha, SPS 2001 Montessori, M.: Absorbující mysl. Praha, SPS 2003 Pol, M.: Waldorfské školy: izolovaná alternativa nebo zajímavý podnět pro jiné školy. Brno,FFMU 1995 Průcha, J.: Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha, Portál 2001 Rýdl, K.: Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. Brno, Zeman 1994 Rýdl, K.: Jak dosáhnout spoluodpovědnosti žáka. Daltonský plán jako výzva. Praha, Strom 1998 Rýdl, K.: Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori. Praha, Public History 1999 Rýdl, K.: Peter Petersen a pedagogika jenského plánu. Praha, ISV 2001 Rýdl, K.: Inovace školských systémů. Praha, ISV 2003 Schoenebeck, H.: Texty k postpedagogickému myšlení. Pardubice 2000. Schoenebeck, H.: Škola s přívětivou tváří. Pardubice 2001 Steiner, R.: Výchova dítěte z hlediska duchovní vědy. Praha, Baltazar 1993 Wenke, H. - Roehner, R.: Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno, Paido 2000 Zelina, M.: Alternatívne školstvo.Bratislava, IRIS 2000 Zelinková, O.: Pomoz mi, abych to dokázal. Praha, Portál 1997 Zuzák, T.: Hledání vztahu k dítěti ve waldorfské pedagogice. Ostrava, PedF OU 1998 Last update: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (22.08.2012)
|
|
||
Požadavky ke zkušce (ústní a písemná forma): - účast ve výuce - prezentace vystoupení na zvolené téma - znalost publikace Jana Průchy: Průcha, J.: Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., upravené vydání. Praha, Portál 2012 Last update: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2012)
|
|
||
Last update: PROKOP/PEDF.CUNI.CZ (22.08.2012)
|