|
|
|
||
The aim of the social psychological training is to lead students to improve self-recognizing through deeper insight into ones role in developing interpersonal relationships within a group. Students can apply their communication skills on examples, try to understand ones own statute, position including revision and reflection of ones own personality. Typical solutions are trained and new optimal background is searched to handle conflict situations.
Last update: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
The aim of the social and psychological training is to lead students to improve self-recognizing through deeper insight into ones role in developing interpersonal relationships within a group. Last update: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
BIERACH, A. Za maskou je člověk. Jak prohlédnout přetvářku. Praha: Alternativa, 1997. ISBN 80-85993-27-9.
JANOUŠEK, J. Verbální komunikace a lidská psychika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1594-0.
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.
PINDEŠOVÁ, E. Umění komunikace - znak profesionální kompetence: sociálně psychologický výcvik - manuál k metodice výcviku. Brno: 2002. ISBN 80-86568-14-8.
VALENTA,J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-40-4. Last update: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
Požadavky pro získání zápočtu: Aktivní účast na hodinách včetně účasti na zde prezentovaných aktivitách. Maximálně jedna absence na výukovém dni předmětu. Nižší účast je akceptována pouze při doložených vážných důvodech a po předchozím projednání s vyučujícím. V tomto případě může být pro úspěšné splnění předmětu vyžadována písemná práce nebo aktivita při hodině navíc. Příprava a prezentace aktivity psychosociálního rozvoje na hodině a odevzdání písemných podkladů. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (17.01.2019)
|
|
||
1. Typical solutions and searching optimal background in conflict situations. 2. Body-image, body self-concept. 3. Communications skills, sound communication, the art of agreement, (self) manipulation, dysfunctional communication including stigmatization. 4. Language and reality. 5. Model examples and training of stressful situations management in supporting professions. 6. Assertive skills. Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2012)
|