|
|
|
||
The aim of the course is to connect the acquired knowledge and skills and to independently prepare, implement and evaluate larger sections of educational work (leading a whole day, implementing a thematic unit, project) in a preschool institution. The aim of the internship is to demonstrate the ability to work independently and professionally with preschool children. The main task of the two-week teaching practice is the preparation and implementation of specific sections of educational work, their subsequent reflection with emphasis on self-reflection, familiarisation with the school and class educational programme and respect for the age and individual needs of preschool children.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (30.01.2024)
|
|
||
Cílem kurzu je propojit získané vědomosti, dovednosti a samostatně připravit, zrealizovat a evaluovat větší úseky vzdělávací práce (vedení celého dne, realizace tématického celku, projektu) v předškolním zařízení. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (30.01.2024)
|
|
||
Studenti odevzdají profesní portfolio za všechny předchozí praxe včetně závěrečné praxe, budou portfolio prezentovat a hodnotit portfolia dalších studentů. Pokyny ke zpracování portfolia budou uvedeny v Moodle a studenti se s nimi seznámí na prvním setkání kurzu. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (30.01.2024)
|
|
||
KREJČOVÁ, Věra, POCHE KARGEROVÁ, Jana a SYSLOVÁ, Zora. Individualizace v mateřské škole. Vydání první. Praha: Portál, 2015. 182 stran. ISBN 978-80-262-0812-9. MERTIN, V., GILLNEROVÁ, I.: Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha, Portál 2003. ISBN 80-7178-799-X. MŠMT. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2018. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. 2. vyd. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005 [i.e. 2006]. 34 s. ISBN 80-87000-01-3. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Autoevaluace mateřské školy: metodická příručka k vlastnímu hodnocení. Dotisk 1., upr. vyd. [i.e. 2. vyd.]. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. 44 s. ISBN 978-80-87000-32-8. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV: metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy. Dotisk 1., upr. vyd. [i.e. 2. vyd.]. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. 48 s. ISBN 978-80-87000-34-2. SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7882-6. SYSLOVÁ, Zora et al. Didaktika mateřské školy. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. 252 stran. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-276-6. SYSLOVÁ, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. 158 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4309-7. ŠMELOVÁ, Eva a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 229 stran. ISBN 978-80-262-1302-4. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (30.01.2024)
|
|
||
Témata: 1) Konstituování osobitého učitelského přístupu jednotlivých studentů (individuální vnitřní model žádoucích pedagogických kompetencí). 2) Příprava, realizace a reflexe vlastního tématického celku či projektu v MŠ (vzdělávací práce v rozsahu 2 týdnů): zohlednění individuálních vzdělávacích potřeb dětí, diferenciace v práci s heterogenní skupinou dětí v MŠ, zohlednění vzdělávacího kontextu v dané třídě ve vztahu k ŠVP a TVP, komplexní a integrovaný přístup k plánování, realizaci a evaluaci pedagogické práce, podpora kvality volné hry, důraz na vlastní aktivitu dítěte a pluralitu vzdělávacích metod a forem podporujících participaci dětí na edukačních procesech, vlastní pozice pedagoga jako partnera a facilitátora ve vzdělávání dítěte, kooperace s dalšími pedagogy ve třídě, interakce s rodiči, dokumentace pedagogické práce s jejím využitím pro podporu dětí a přesahem do interakce s rodiči, zkušenost s administrativními úkoly učitelky atd. 3) Ověření začátečnické učitelské způsobilosti. 4) Význam sebereflexe v profesním růstu učitele/učitelky v předškolním vzdělávání (konfrontace reflexe, vlastní intervence, impulz k individuálním změnám v oblasti profesních dovedností). Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (30.01.2024)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle je:https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8670. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (30.01.2024)
|