|
|
|
||
The course combines theoretical knowledge of the development of basic motor skills from birth to 7 years with practical exercises and a stack of activities and games for its development. The content of the course is practical acquaintance with motor skills from birth to the end of pre-school period: non locomotion skills, locomotion and manipulation skills, technique of basic motor skills during outdoor activities (athletic activities). Basics of psychomotorics.
Last update: Vojtíková Lenka, Mgr., Ph.D. (24.10.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit se základy vývoje motoriky a zvládnout praktické dovednosti pro podporu motorického vývoje. Last update: Vojtíková Lenka, Mgr., Ph.D. (24.10.2019)
|
|
||
Výuka probíhá prakticy, pro případnou on-line, resp. hybridní výuku: https://classroom.google.com/c/MTc3NzI4OTI5MjI3?cjc=gdhykrm Last update: Vojtíková Lenka, Mgr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Praktická účast minim. 75%, praktický výstup, vytvoření vlastního zásobníku her a činností, náslechová praxe. Last update: Vojtíková Lenka, Mgr., Ph.D. (24.10.2019)
|
|
||
ADAMÍROVÁ, Jiřina. Hravá a zábavná výchova pohybem: základy psychomotoriky. Praha: Česká asociace Sport pro všechny, 2000, 68 s. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2009, 146 s. Nahlížet - nacházet. ISBN 978-80-86307-94-7. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Základní motorika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, KTV, 2006, 44 s. ISBN 80-7290-259-8. Pohyb člověka: základní a sportovní motorika, diagnostika a analýza : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-7368-777-9. Last update: Vojtíková Lenka, Mgr., Ph.D. (24.10.2019)
|
|
||
praktické cvičení Last update: Vojtíková Lenka, Mgr., Ph.D. (24.10.2019)
|
|
||
Předmět propojuje teoretické poznatky vývoje základní motoriky od narození do 7 let s praktickými cvičeními a zásobníkem činností a her pro její rozvoj. Obsahem kurzu je praktické seznámení s motrickými dovednostmi od narození o konce předškolního období: dovednosti nelokomoční, lokomoční a manipulační, technika dovedností, vnímání těla, orientace v prostoru, intenzita v pohybu a sociální vztahy. Praktické příklady pohybových činností k daným oblastem. Možnosti ovlivňování osobnosti dítěte pomocí pohybových činností. Praktické příklady, vytvoření zásobníku činností a her. Last update: Vojtíková Lenka, Mgr., Ph.D. (29.10.2019)
|