|
|
|
||
The aim of the course is to acquaint students with the possibilities and forms of drama education in the practice of different types and levels of schools, to monitor and reflect the possibilities of including drama education in the school program and curriculum, the impact of drama education on the teacher's concept of teaching and the process and results of pupils learning. These goals are mainly achieved by listening to lessons with subsequent reflections and discussions with teachers from the schools visited. Syllabus of the course: 1 / Introduction to the issue, listening to pre-school facilities. 2 / Listening in elementary school, where the subject is a separate subject. 3 / Listening at primary schools where DV practices are used as a method in teaching other subjects. 4 / Analysis meetings with practitioners.
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit se s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi různých typů a stupňů škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu školy a učebním plánu, vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků. Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (04.01.2019)
|
|
||
Podmínky pro získání zápočtu:
100% účast studentů na násleších, aktivní účast při diskusích a následných reflexích realizovaných náslechů, vypracování úvahy na téma: Postavení Dramatické výchovy v systému českého školství. Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.01.2019)
|
|
||
BLÁHOVÁ K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, ISBN 80-7068-070-9. MARUŠÁK R; KRÁLOVÁ O; RODRIGÉZOVÁ V, Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4, MORGANOVÁ N.; SAXTOVNOVÁ J.; Vyučování dramatu, Komenský, Brno: PdF MU, 2003, MACHKOVÁ E.; Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9. Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (04.10.2018)
|