SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Practice in the preschool institution with seminar - OKB01N135A
Title: Pedagogická praxe v předškolních zařízeních se seminářem
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2017
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 6 [hours]
Capacity: unknown / unknown (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Pre-requisite : OKB01N126A
Interchangeability : OPB01N135A
Annotation - Czech
Cílem semináře je propojit získané vědomosti, dovednosti a samostatně připravit, zrealizovat a evaluovat větší úseky vzdělávací práce (vedení celého dne, realizace tématického celku, projektu) v předškolním zařízení. Cílem praxe je prokázat schopnost samostatně odborně pracovat s dětmi předškolního věku. Stěžejním úkolem dvoutýdenní pedagogické praxe je příprava a realizace konkrétních úseků vzdělávací práce, jejich následná reflexe s důrazem na sebereflexi a seznámení se školním vzdělávacím programem a respektování věkových a individuálních potřeb dětí předškolního věku. Náplní praxe je naučit se vyhodnocovat interakce mezi učitelkou a dětmi a mezi dětmi vzájemně a efektivně výsledky evaluace využívat pro plánování a realizaci vzdělávací práce v předškolním zařízení: konstituovat osobitý učitelský přístup jednotlivých studentů (individuální vnitřní model žádoucích pedagogických kompetencí) připravit, zrealizovat a zreflektovat vlastní tématický celek či projekt (vzdělávací práci v rozsahu 1 týdne) ověřit si začátečnickou učitelskou způsobilost význam sebereflexe (konfrontace reflexe, vlastní intervence, impulz k individuálním změnám v oblasti profesních dovedností hledání vztahu k teorii
Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (04.06.2017)
Literature - Czech

Základní studijní literatura:

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2016.

Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005. ISBN 80-239-5939-5.

Autoevaluace mateřské školy (metodická příručka k vlastnímu hodnocení). Praha: VÚP, 2010. ISBN 978-80-87000-9-32-8.

Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV: Metodika pro podporu individualizace v podmínkách mateřské školy. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6.

SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7882-6.

 

Další doporučená literatura:

OPRAVILOVÁ, E. GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011, Kurikulum předškolní výchovy. ISBN 978-80-7367-703-9.

Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (04.06.2017)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html