Communicative strategies in contemporary 3D art work ( action art, performance art, environmental art, land art etc.).
Attempts to apply them to individual artistic projects. Topic work. Implications for art education practice in primary education.
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (06.10.2019)
Kultivace a prohlubování dovedností získaných v předchozím kurzu zaměřeném na prostorovou tvorbu.
Komunikační strategie v současné prostorové tvorbě (umění akce, performance, environment, land-art aj.). Pokusy o jejich
uplatnění ve vlastním vyjádření v projektu. Význam tématu. Transformace do pedagogické praxe na primárním stupni školy.
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (06.10.2019)
Aim of the course -
Communicative strategies in contemporary 3D art work ( action art, performance art, environmental art, land art etc.).
Attempts to apply them to individual artistic projects. Topic work. Implications for art education practice in primary education.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
Cíl : prohloubení znalostí a dovedností v oblasti prostorové a objektové tvorby.
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (06.10.2019)
Course completion requirements - Czech
Plnění průběžných zadaných úkolů. Vytvoření prezentace - portfolia práce v semestru. Prezentace ve formě obrazové, písemné. Popisy a dokumentace.
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (06.10.2019)
Literature -
Odborná literatura: BLÁHA, J.; SLAVÍK, J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha: SPL Práce, 1997. 1. vydání. 118 s. ISBN 80-208-0432-3. HAVLÍK,V., HORÁČEK,R., ZHOŘ,I. Akční tvorba (skriptum).Olomouc: PedF UP Olomouc, 1991. 1 vydání. ISBN nemá. ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. 1. vydání. 242 s. ISBN 80-902267-2-X. ROESELOVÁ, V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. 1. vydání. 266 s. ISBN 80-902267-5-2. LUCIE-SMITH, E. ARTODAY. Praha: Slovart. 1996. 1. vydání. 512 s. ISBN 80-871-97-1 ZHOŘ,I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha: SPN, 1992. 1. vydání. 164 s. ISBN 80-04-25555-8.
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (06.10.2019)
Odborná literatura:
BLÁHA, J.; SLAVÍK, J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha: SPL Práce, 1997. 1. vydání. 118 s. ISBN 80-208-0432-3.
HAVLÍK,V., HORÁČEK,R., ZHOŘ,I. Akční tvorba (skriptum).Olomouc: PedF UP Olomouc, 1991. 1 vydání. ISBN nemá.
ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. 1. vydání. 242 s. ISBN 80-902267-2-X.
ROESELOVÁ, V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. 1. vydání. 266 s. ISBN 80-902267-5-2.
LUCIE-SMITH, E. ARTODAY. Praha: Slovart. 1996. 1. vydání. 512 s. ISBN 80-871-97-1
ZHOŘ,I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha: SPN, 1992. 1. vydání. 164 s. ISBN 80-04-25555-8.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
Teaching methods -
seminary
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.04.2009)
seminář
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (06.10.2019)
Requirements to the exam -
Demands to Classification credit:
1)Participation in seminars,coutinous fulfilment of the individual tasks
2)Creation of a 3D object based on an own design from a chosen material
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2009)
* Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: Aktivní účast na seminářích, plnění zadaných úkolů, vytvoření projektu na základě zadaného tématu, jeho dokumentace, popis, interpretace a reflexe.
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (15.10.2018)
Syllabus -
Sylabus:Introduction to 3D work: techniques of modeling, sculpting, and constructing. Different qualities of material and their transformations (sculptors' and ceramicists' clay, various kinds of papers, etc.). Inplications of art education practice in primary school.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2009)
Sylabus: Poznávání vlastností vlastností materiálů, různé způsoby jeho tvarování podle typu materiálu (hlína sochařská a keramická, různé druhy papíru aj.) Transformace do pedagogické praxe na primárním stupni vzdělávání.