|
|
|
||
|
Introduction to 3D work: techniques of modeling, sculpting, and constructing. Different qualities of material and their
transformations (sculptors' and ceramicists' clay, various kinds of papers, etc.). Inplications fo art education practice in
primary school.
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (15.10.2018)
|
|
||
|
learning of expessing and forming models Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
|
|
||
|
KZ Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2012)
|
|
||
|
CIKÁNOVÁ, K. Objevujte s námi tvar. 1.vyd. Praha: Aventinum,1995. 123 s.ISBN 80-7151-732-1 ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha: Sarah 1995. 196 s. ISBN v publikaci neuvedeno ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha : Sarah, 1996.246 s. ISBN 80-902267-1-X ROESELOVÁ,V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. 1.vyd.Praha : Sarah,1997. 223 s. ISBN 80-902267-2-8. ROESELOVÁ,V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha : Sarah, 2004. 265 s. ISBN 80-902267-5-2. SLAVÍKOVÁ,Vl; SLAVÍK, J; HAZUKOVÁ,H.Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškolákya mladší školáky.1.vyd. Praha: UK-Pedagogická fakulta,2000.212.s. ISBN: 80-7290-016-1. ZDENĚK, M.a kolektiv : Základy výtvarné výchovy.Učebnice pro pedagogické fakulty.1.vyd. Praha:Státní pedagogické nakladatelství, edice Učebnice pro vysoké školy, 1983. 291 s. ISBN nemá ŠAMŠULA, P. Obrazárna v hlavě 1-2. Výtvarná čítanka pro 2-5.roč. ZŠ.1.vyd.SPL - Praha: Práce, 1996. 96 s. ISBN 80-208-0380-7. ZHOŘ, I. Klíče k sochám. 1.vyd. Praha:Albatros 1989, 200 s. ISBN nemá ZHOŘ I. Proměny současného výtvarného umění. Praha: SPN, 1992. ISBN 80-04-25555-8. Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
|
|
||
|
seminar Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
|
|
||
|
participation in seminars, continous fulfilment of the individual tasks and seminar work Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
|
|
||
|
modelling of simple study made from scuplture clay aimed at execising of perception of the form, viewing from different perspectives and global character of the object. Follows the studying of a specific shape of various objects and their details, scaling-up the detail while keeping the proportions of a model. Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
|
