Introduction to 3D work: techniques of modeling, sculpting, and constructing. Different qualities of material and their
transformations (sculptors' and ceramicists' clay, various kinds of papers, etc.). Inplications fo art education practice in
primary school.
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (15.10.2018)
Základy prostorové tvorby, postupy plastické, skulptivní a konstruktivní. Poznávání vlastností materiálů, různé způsoby
jeho tvarování ( hlína sochařská a keramická, různé druhy papíru aj.) Transformace do pedagogické praxe na primárním
stupni vzdělávání.
Modelování jako vizuální a haptický přístup ke světu. Celistvé vnímání modelovaného a pozorovaného objektu v aspektu jeho fyzična. Modelování jako prostor pro pozorování reálného světa a jeho uchopení ve vlastním výtvarném vyjádření. Studijní modelování prostřednictvím etud, které slouží pro uchopení hmoty, vystižení siluety a proporcí, vyjádření objemů, směrů ploch a hran objektu.
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (15.10.2018)
Aim of the course -
learning of expessing and forming models
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
seznámení s vyjadřovacími a výrazovými prostředky modelování a tvarování.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
Course completion requirements - Czech
KZ
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2012)
Literature -
CIKÁNOVÁ, K. Objevujte s námi tvar. 1.vyd. Praha: Aventinum,1995. 123 s.ISBN 80-7151-732-1
ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha: Sarah 1995. 196 s. ISBN v publikaci neuvedeno
ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha : Sarah, 1996.246 s. ISBN 80-902267-1-X
ROESELOVÁ,V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. 1.vyd.Praha : Sarah,1997. 223 s. ISBN 80-902267-2-8.
ROESELOVÁ,V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha : Sarah, 2004. 265 s. ISBN 80-902267-5-2.
SLAVÍKOVÁ,Vl; SLAVÍK, J; HAZUKOVÁ,H.Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškolákya mladší školáky.1.vyd. Praha: UK-Pedagogická fakulta,2000.212.s. ISBN: 80-7290-016-1.
ZDENĚK, M.a kolektiv : Základy výtvarné výchovy.Učebnice pro pedagogické fakulty.1.vyd. Praha:Státní pedagogické nakladatelství, edice Učebnice pro vysoké školy, 1983. 291 s. ISBN nemá
ŠAMŠULA, P. Obrazárna v hlavě 1-2. Výtvarná čítanka pro 2-5.roč. ZŠ.1.vyd.SPL - Praha: Práce, 1996. 96 s. ISBN 80-208-0380-7.
ZHOŘ, I. Klíče k sochám. 1.vyd. Praha:Albatros 1989, 200 s. ISBN nemá
ZHOŘ I. Proměny současného výtvarného umění. Praha: SPN, 1992. ISBN 80-04-25555-8.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
CIKÁNOVÁ, K. Objevujte s námi tvar. 1.vyd. Praha: Aventinum,1995. 123 s.ISBN 80-7151-732-1
ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha: Sarah 1995. 196 s. ISBN v publikaci neuvedeno
ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha : Sarah, 1996.246 s. ISBN 80-902267-1-X
ROESELOVÁ,V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. 1.vyd.Praha : Sarah,1997. 223 s. ISBN 80-902267-2-8.
ROESELOVÁ,V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha : Sarah, 2004. 265 s. ISBN 80-902267-5-2.
SLAVÍKOVÁ,Vl; SLAVÍK, J; HAZUKOVÁ,H.Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškolákya mladší školáky.1.vyd. Praha: UK-Pedagogická fakulta,2000.212.s. ISBN: 80-7290-016-1.
ZDENĚK, M.a kolektiv : Základy výtvarné výchovy.Učebnice pro pedagogické fakulty.1.vyd. Praha:Státní pedagogické nakladatelství, edice Učebnice pro vysoké školy, 1983. 291 s. ISBN nemá
ŠAMŠULA, P. Obrazárna v hlavě 1-2. Výtvarná čítanka pro 2-5.roč. ZŠ.1.vyd.SPL - Praha: Práce, 1996. 96 s. ISBN 80-208-0380-7.
ZHOŘ, I. Klíče k sochám. 1.vyd. Praha:Albatros 1989, 200 s. ISBN nemá
ZHOŘ I. Proměny současného výtvarného umění. Praha: SPN, 1992. ISBN 80-04-25555-8.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
Teaching methods -
seminar
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
seminář
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
Requirements to the exam -
participation in seminars, continous fulfilment of the individual tasks and seminar work
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
Požadavky k zápočtu: účast na seminářích,
průběžné plnění jednotlivých úloh a zadaných seminárních prací,
vytvoření portfolia z prací vytvořených ve výuce s popisy a krátkými reflexemi,
implementace semestrálního úkolu do portfolia podle aktuálně vyhlášeného tématu.
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (15.10.2018)
Syllabus -
modelling of simple study made from scuplture clay aimed at execising of perception of the form, viewing from different perspectives and global character of the object.
Follows the studying of a specific shape of various objects and their details, scaling-up the detail while keeping the proportions of a model.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2008)
modelování jednoduchých etud ze sochařské hlíny, které jsou náplní zaměřeny na procvičení vnímání tvaru, vícepohledovosti a celkového charakteru modelovaného objektu.
Navazuje studování konkrétního tvaru různých předmětů a jejich detailů, zvětšování detailu při zachování proporcí předlohy.