|
|
|
||
The course is enrolled by students who have chosen the deepening module Primary Pedagogy I.-VI. Students in this module study in the winter semester three subjects, ie primary pedagogy I., II., III. Other subjects are additionally enrolled by the teacher. Analysis of key issues and problems of contemporary preschool education in terms of kindergarten with regard to its development and changes. The content of pre-school education and its didactic transformation, educational programs and curricula. Orientation in game theory and education in terms of fulfillment of personal development goals. The relationship between preschool and primary education, the transition of children from kindergarten to initial education and its pitfalls. The issue of compulsory pre-school education, enrollment in the first school of primary school, school readiness.
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Získat přehled o vývoji předškolního vzdělávání v ČR. Pochopit význam hry a hračky, chápat předškolní období jako důležitou etapu před zahájením povinné školní docházky. Seznámit se s kompetencemi dítěte na konci předškolního věku, Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, alternativními možnostmi předškolního vzdělávání a metodami spolupráce mateřské, základní školy a rodiči. Objasnit význam předškolního vzdělávání, osobnostně orientovaného pojetí předškolní výchovy, problematiku školní připravenosti, odkladů školní docházky, zápisů do 1. tříd do ZŠ. Last update: Koťátková Soňa, doc. PaedDr., Ph.D. (15.11.2018)
|
|
||
Odkaz na on-line výuku:
Primární pedagogika I – Předškolní pedagogika 19.11. 2021 meet.google.com/ckx-hahh-noy 3.12. 2021 meet.google.com/qcn-azqe-wfg Studijní zátěž: 75 pracovních hodin (3 kredity): kontaktní výuka - 8 hodin, zpracování seminární práce - 30 hodin, studium pramenů a literatury - 22 hodin, kolokvium a příprava prezentace na kolokviu - 15 hodin. Last update: Uhlířová Jana, doc. PhDr., CSc. (28.09.2021)
|
|
||
Požadavky k zápočtu. Seminární práce, prezentovaná na kolokviu. Last update: Uhlířová Jana, doc. PhDr., CSc. (28.09.2021)
|
|
||
Povinná literatura MATĚJČEK, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada 2005. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. 2.rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2014. 256 s. ISBN 978-80-247-4435-3. KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005, 184 s. ISBN 80-247- 0852-3. KROPÁČKOVÁ, J.: Budeme mít prvňáčka. PRAHA: Portál 2008 OPRAVILOVÁá, E., GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole. Praha: Portál 2003. OPRAVILOVÁ, E. Předškolní pedagogika.Praha: Grada, 2016, 219 s. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha, NÚV, 2018. Dopručená literatura BURKOVIČOVÁ, R., & KROPÁČKOVÁ, J. (2014) Profesní činnosti učitelek mateřských škol ve světle současných českých výzkumů. Pedagogická orientace. 24 (4) 562-582. HELUS, Z. Dítě v osobnstním pojetí. Praha: Grada, 2009. KOŤÁTKOVÁ, S. Příprava budoucích učitelů mateřských škol a současné trendy pro podporu jejich vzdělávání. čas. Poradce ředitelky mateřské školy, 2017, č.5, s. 12 - 19. ISSN 1804-9745. KROPÁČKOVÁ, J.. Příprava na 1. třídu. Poradce ředitelky. 2014 3(5) s. 6-11. ISSN 1804-9745 KROPÁČKOVÁ, J. Hledání možností spolupráce mateřské školy a základní školy pro zajištění návaznosti preprimárního a primárního vzdělávání. In: SYSLOVÁ, Zora, ed. Školní vzdělávací programy a evaluace v mateřské škole. [CD ROM]. Praha: Verlag Dashofer, 2013. ISSN 1802-4130. KROPÁČKOVÁ, J. Děti s odkladem školní docházky v mateřské škole. Poradce ředitelky. 2013 2(7) s. 20-23. ISSN 1804-9745
Last update: Koťátková Soňa, doc. PaedDr., Ph.D. (15.11.2018)
|
|
||
Last update: Uhlířová Jana, doc. PhDr., CSc. (28.09.2021)
|