|
|
|
||
The course aims to map out the most important areas of pedagogy currently undergoing transformation in the context of socio-economic, cultural and school transformations in society. It discusses the importance of the profession of teacher, the issues of inclusion, informs about the tradition and current streams of our education, including changes in organization and administration.
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Cílem kurzu Inovativní přístupy přístupy a metody ve vzdělávání je inspirovat studenty, podnítit jejich zájem a vybavit je znalostmi a dovednostmi nutnými k začlenění aktuální globálních témat prostřednictvím inovativních metod a přístupů. Last update: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
Studijní zátěž:
Pro související aktivity a úkoly bude využíváno prostředí Moodle. Klíč k zápisu studenti získají v rámci prezenčního setkání. Last update: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
Last update: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
MŠMT ČR (2011) Doporučené očekávané výstupy jako metodická podpora pro výuku průřezových témat. Dostupné na: http://archiv-nuv.npi.cz/vystupy/doporucene-ocekavane-vystupy-1.html Andreotti, V. (2015). Global citizenship education otherwise: pedagogical and theoretical insights. In Ali Abdi, Lynette Shultz, and Tashika Pillay (Eds.) Decolonizing Global Citizenship Education (pp. 221-230). Rotterdam: Sense Publishers. BUCKLEY, J. P4C do kapsy - Začínáme s filozofií pro děti. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2015. ISBN 978-80-87456-66-8. BUCKLEY, J. Myšlení hrou - Filozofie v pohybu. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2015. ISBN 978-80-87456-67-5. BUCKLEY, J., BIGGLESTONE, T. P4C - Jak začlenit filosofii pro děti do kurikula. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2018. ISBN 978-80-7591-010-3. Daniš, P. et al. (2021) Klima se mění - a co my? Pracovní skupina pro klimatické vzdělávání Rady vlády pro udržitelný rozvoj ČR. ISBN 978-80-7212-652-1. Dostupné na: https://ucimoklimatu.cz/wp-content/uploads/2021/09/KLIMA-SE-MENI-A-CO-MY.pdf Fiřtová, M. (2021) Kontinuum Světové školy. Průvodce, tipy a inspirace. Člověk v tísni, o. p. s., Praha. ISBN 978-80-7591-055-4. Dostupné na: https://www.svetovaskola.cz/download/docs/1518_manual-kontinuum-final-online.pdf Skalická, P. (2020). Globální rozvojové vzdělávání: Proč a jak v Česku lépe vzdělávat o světě. Člověk v tísni, o. p. s., Praha. Dostupné na: https://www.clovekvtisni.cz/media/publications/1391/file/grv-brief_final.pdf Stará, J. (2016) Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech – Příručka pro učitele, kteří se zajímají o to proč a jak zařazovat globální rozvojové vzdělávání do své výuky. NIDV. Informativní portály: Fakta o klimatu - https://faktaoklimatu.cz/ Klimatická změna – Člověk a měnící se planeta - https://klima.clovekvtisni.cz/ Podcast 2050 - https://2050podcast.cz/ Učím o klimatu - https://ucimoklimatu.cz/ Filozofie pro děti: www.clovekvtisni.cz/filozofie-pro-deti; www.thephilosophyman.com/circles Last update: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
1) Klimatická změna jako téma na prvním stupni základní školy. 2) Využití příběhu ve výuce na prvním stupni základní školy 3) Dialogické a simulační přístupy ve výuce globálních témat na prvním stupni základní školy. Last update: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|