|
|
|
||
The course aimes at the world of geometry. By solving problems from several geometric areas in 2D and mainly in 3D, by problem posing and by solving problems from mathematical competitions, the students will deepen and classify their knowledge from some part of geometry and learn various solving strategies.
Last update: Havlíčková Radka, Mgr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
The goal of the course is to influence the students' attitude to mathematics, to motivate them towards creative thinking, to encourage their intellectual self-confidence, etc. Another goal is to open the world of geometry (mainly 3D one) to the students.
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (21.05.2009)
|
|
||
Mathematics textbooks, collections of problems, problems from mathematical competitions for pupils. Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (21.05.2009)
|
|
||
Teaching method is solving of tasks and problem situations, group discussion about different solving strategies, creation of series of tasks with graded difficulty. Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (21.05.2009)
|
|
||
1. Seminární práce dle pokynů vyučujícího (podrobně bude vysvětleno na prvním setkání a pak elektronicky rozesláno všem zapsaným studentům). 2. Vypracování závěrečného testu na alespoň 60 % možných bodů. 3. Semestrální práce (úvaha) na téma "Můj vztah k matematice a jeho vývoj v průběhu mého života" odevzdaná (elektronicky) do konce prvního měsíce studia na VŠ, tj. do 31. 10. 2018. Vypracování zápočtového testu je možné jednou opakovat, další opakování je možné jen ve výjimečných případech. Last update: Havlíčková Radka, Mgr., Ph.D. (18.09.2018)
|
|
||
1. Geometrical concepts with the YES-NO game and POSSIBE-IMPOSSIBLE game. 2. Nets of cubes (finding regularities, isolated and generic models). 3. Cube solids. 4. Cube solids, their combinatorial structure. 5. Prisms and pyramids (measurement, Pythagorean theorem application). 6. Regular solids. Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (21.05.2009)
|