SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2020/2021
   Login via CAS
Individual approaches to pupils in mathematics - OK0610001
Title: Individuální přístupy k žákům v matematice
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2016 to 2021
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Mgr. Marie Tichá, CSc.
Teacher(s): Mgr. Jana Macháčková, Ph.D.
Annotation -
The course aims to develop professional competences of future teachers. It emphasises the connection of knowledge and experience gained in the courses of psychology and pedagogy, mathematics and mathematical education.
Last update: STEHLIKO (20.05.2019)
Aim of the course - Czech

 

Pochopit možnosti, podmínky a hranice individualizovaného přístupu ve vyučování matematice k různým typů žáků.

 

 

Last update: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (06.02.2021)
Literature - Czech

 

 

Hejný, M. Kuřina, F. Dítě, škola a matematika

Materiály na stránkách SUMA (upřesníme na semináři)

M. Rendl, N. Vondrová a kol. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů

N. Vondrová, M. Rendl a kol. Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

Úlohy ze soutěže Klokan (kategorie Klokánek a Benjamin)

 Vzdělávací programy

 Učebnice pro 1.-5.ročník ZŠ

 

Další literatura bude uváděna na seminářích

 

 

 

 

 

 

 

 

Last update: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (06.02.2021)
Teaching methods - Czech

Kombinace přednášky s dílnou, Individuální a společné reflexe vyučování za základě ukázek prací žáků.

 

 

 

 

 

Last update: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (06.02.2021)
Requirements to the exam - Czech

Aktivní účast na cvičení, vypracování úkolů podle pokynů zadaných na cvičeni.

V případě distanční výuky je požadována kamera a funkční mikrofon.

Odkaz na připojení: https://meet.google.com/uua-yvoa-cep

Last update: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (06.02.2021)
Syllabus - Czech

Jak chápeme heterogenitu a diferenciaci.

Jak chápeme rozdíly mezi individuálním přístupem a společným vzdělávání

Budeme se zabývat možnými cestami individualizace a diferenciace vzdělávání žáků (v tématech vybraných společně se studenty, např. Pravidelnosti a závislosti, úměrnost - tabulky a grafy; Obsah geometrických útvarů na 1. stupni ZŠ; Tvoření úloh - struktura a kontext).

Budeme posuzovat možnosti badatelsky orientovaného vzdělávání.

Budeme se zamýšlet nad reakcemi učitelů.

Pokusíme se hledat možné cesty odstraňování nedostatků a miskoncepcí.

Last update: Tichá Marie, Mgr., CSc. (19.01.2018)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html