|
|
|
||
Verbal manipulation. Manipulation oriented at children. Manipulation of parents through children. Etic of argumentation. Pragmatic aspects of discourse. Gender at school, assertive behaviour, non-verbal communication. Pragmatics in teaching-learning relationship. Cultural lspecifics in communication. Written work: Didactic application of pragmatics at basic school.
Last update: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2025)
|
|
||
Kurz bude probíhat formou konzultací a samostudia. Last update: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2025)
|
|
||
Seminární práce Pragmatika pro učitele II
Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ Témata: 1) gender v komunikaci 2) manipulace v interpersonální komunikaci (nikoliv mediální) 3) kulturní specifika a mezikulturní komunikace
Student si vybere jedno z témat a vypracuje pracovní list pro žáky + pokyny pro učitele. K aktivitě je třeba vyplnit: cíl, průběh, pomůcky, čas trvání, účastníky
Další částí seminární práce je popsat tři situace a jejich vyústění: 1) kdy byl někdo slovně manipulován v interpersonální komunikaci 2) kdy vznikl, či mohl vzniknout konflikt vlivem kulturních rozdílů komunikantů 3) kdy bylo registrováno genderově nekorektní verbální jednání
Doporučená literatura: Chejnová, P. Didaktické transformace pragmalingvistických témat. Praha, PedF 2010
Last update: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2025)
|
|
||
HOFFMANNOVÁ, J. - MÜLLEROVÁ, O. Kapitoly o dialogu. Praha: Pansofia, 1994. CHEJNOVÁ, P. (Ed.) Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ II. Praha: PedF UK, 2007. CHEJNOVÁ, P. Didaktické transformace pragmalingvistických témat. Praha: Pedf UK, 2010. LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: Victoria Publishing, 2000. MACHOVÁ, S. - ŠAMALOVÁ, M. (Eds.) Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ. Praha: PedF UK, 2005, 2007. ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha: Karolinum, 1999. VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. Gálik. S. Psychologie přesvědčování. Praha: Grada, 2012. Last update: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2025)
|
|
||
Seminární práce Pragmatika pro učitele II
Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ Témata: 1) gender v komunikaci 2) manipulace v interpersonální komunikaci (nikoliv mediální) 3) kulturní specifika a mezikulturní komunikace
Student si vybere jedno z témat a vypracuje pracovní list pro žáky + pokyny pro učitele. K aktivitě je třeba vyplnit: cíl, průběh, pomůcky, čas trvání, účastníky
Další částí seminární práce je popsat tři situace a jejich vyústění: 1) kdy byl někdo slovně manipulován v interpersonální komunikaci 2) kdy vznikl, či mohl vzniknout konflikt vlivem kulturních rozdílů komunikantů 3) kdy bylo registrováno genderově nekorektní verbální jednání
Doporučená literatura: Chejnová, P. Didaktické transformace pragmalingvistických témat. Praha, PedF 2010
Last update: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2025)
|
|
||
Studijní obor: učitelství 1.stupeň ZŠ Last update: Chejnová Pavla, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2025)
|