|
|
|
||
Výuka předmětu zahrnuje témata související s principy, metodami a postupy práce s žáky a s celými třídami /žákovskými skupinami ve společném vzdělávání. Studenti si osvojí související aktuální legislativní předpisy v tuzemsku, získají orientaci v zahraničních trendech a podmínkách inkluzivního vzdělávání. Budou seznámeni s katalogy podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s možnostmi jejich aplikací v praxi. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2018)
|
|
||
Podmínkou ukončení předmětu je zvládnutí zkouškového testu na 85%. Možnost 2 oprav. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (01.02.2018)
|
|
||
FELCMANOVÁ, L. a kol. Metodika ke Katalogu podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 126 s. ISBN 978-80-244-4672-1. HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009 ISBN 978-80-247-3070-7. KOL.AUTORŮ. Katalog podpůrných opatření, Obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 160 s. ISBN 978-80-244-4654-7. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6527-7. KLUSÁČEK, J. HRSTKA, FELCMANOVÁ (ed.). Počty dětí se SVP ve středním školství v roce 2014. Univerzita Palackého v Olomouci, Člověk v tísni, o. p. s. 2015. KLUSÁČEK, J. HRSTKA, FELCMANOVÁ (ed.). Počty dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v základním školství. v ČR. Univerzita Palackého v Olomouci, Člověk v tísni, o. p. s. 2015. NOVOTNÁ, K. KRABSOVÁ, V. Formativní hodnocení: případová studie. Pedagogika.63(3), 2013.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2018)
|
|
||
Přednášky budou věnovány klíčovým tématům a doplněny jejich diskuzí a reflexí: 1. Segregace integrace/ inkluze ve vzdělávání – terminologie, definice, výzkumné závěry v tuzemsku i v zahraničí Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2018)
|